پروتئین های کوسه ویروس کرونا را خنثی می کنند – مطالعه – اخبار RT World

بر اساس یک مطالعه جدید، پروتئین‌های آنتی‌بادی‌مانند به نام VNAR که از سیستم ایمنی کوسه‌ها گرفته شده‌اند، می‌توانند ویروس‌های شبه کووید را خنثی کنند و این کشف می‌تواند به توسعه درمانی در برابر کروناویروس‌های آینده کمک کند.

این مطالعه که در 16 دسامبر منتشر شد، ادعا کرد که VNAR های کوسه قادر به خنثی کردن ویروس کرونای WIV1-CoV است که می تواند انسان را آلوده کند. این گونه خاص از کروناویروس فقط در خفاش ها، منبع ادعایی ویروس کووید-19 فعلی، گردش می کند.

ادامه مطلب


ایران واکسن‌های کووید-۱۹ را صادر می‌کند

در حالی که VNAR ها فوراً برای درمان افراد در طول همه گیری کنونی در دسترس نخواهند بود، دانشمندان گفتند که آگاهی از این که پروتئین های مشتق شده از کوسه می توانند ویروس های کرونا را خنثی کنند، به توسعه داروهای درمانی و پیشگیرانه برای شیوع احتمالی آینده کمک می کند.

“مسئله بزرگ این است که تعدادی ویروس کرونا وجود دارد که آماده ظهور در انسان هستند.” Aaron LeBeau، استاد آسیب‌شناسی دانشگاه ویسکانسین-مدیسون که به رهبری این مطالعه کمک کرد، در بیانیه‌ای گفت، و افزود که توسعه درمان برای چنین بیماری‌های جانورشناسی قبل از پرش برای انسان می‌تواند مفید باشد.

کاری که ما انجام می‌دهیم این است که زرادخانه‌ای از داروهای VNAR کوسه را آماده می‌کنیم که می‌تواند در راه برای سارس آینده مورد استفاده قرار گیرد. [Severe Acute Respiratory Syndrome] شیوع این نوعی بیمه در برابر آینده است.» او اضافه کرد.

VNAR های کوسه، که یک دهم اندازه آنتی بادی های انسانی هستند، می توانند به روشی منحصر به فرد به پروتئین های عفونی متصل شوند که توانایی آنها را برای متوقف کردن عفونت تقویت می کند. این پروتئین‌های کوچک آنتی‌بادی مانند می‌توانند وارد گوشه‌ها و شکاف‌هایی شوند که آنتی‌بادی‌های انسانی به آن‌ها دسترسی ندارند.» لوبو مدعی شد و اشاره کرد که VNAR ها قادر به دیدن ساختارهایی با پاتوژن هایی هستند که آنتی بادی های انسانی نمی توانند.

مطالعه LeBeau اولین مطالعه ای نیست که به تأثیر بالقوه خنثی کننده VNAR برای ویروس کرونا اشاره می کند. یک مطالعه مستقر در بریتانیا که در ژوئن 2021 منتشر شد، به آزمایش‌های آزمایشگاهی اشاره کرد که توانایی VNAR‌ها را برای مقابله با کووید-19 کشنده در حال حاضر در گردش نشان می‌داد.