اولین سرویس اتوبوس بدون راننده بریتانیا از هفته آینده در اسکاتلند آغاز می شود

اولین سرویس اتوبوس بدون راننده بریتانیا از هفته آینده در اسکاتلند آغاز می شود

به گفته اپراتور، 5 اتوبوس مسیری 22.5 کیلومتری را طی خواهند کرد. (نمایندگی)

کوئینزفری، بریتانیا:

بریتانیا هفته آینده اولین شبکه اتوبوس بدون راننده خود را در اسکاتلند راه اندازی می کند که رانندگان در حالت آماده باش پشت فرمان هستند و در صورت بروز شرایط اضطراری آماده کنترل هستند.

اپراتور آن گفت که این سرویس که با هدف جابجایی 10000 مسافر در هفته در یک مسیر 14 مایلی (22.5 کیلومتری) با پنج اتوبوس تک طبقه است، اولین سرویس اتوبوس محلی خودکار در جهان خواهد بود.

پیتر استیونز، مدیر خط مشی سرویس اتوبوس استیج کوچ، پس از نمایشی به خبرگزاری فرانسه گفت: «فناوری خودران در این اتوبوس قبلاً آزمایش شده است، اما این اولین بار است که روی اتوبوسی که اکنون یک سرویس اتوبوس محلی ثبت شده است، قرار می گیرد. نزدیک ادینبورگ

از دوشنبه، اتوبوس‌هایی که با سرعت 50 مایل در ساعت حرکت می‌کنند، طبق قانون بریتانیا که هنوز خودروهای کاملاً خودمختار را مجاز نمی‌داند، یک راننده ایمنی برای نظارت بر فناوری خواهند داشت.

وقتی وسیله نقلیه در حالت خودکار است، رانندگان به کنترل‌ها دست نمی‌زنند، و یک راهبر داخل هواپیما به درخواست‌های مربوط به بلیط و مسافران رسیدگی می‌کند.

سیستم آنبورد سایر کاربران جاده را برای جلوگیری از برخورد شناسایی می کند، در حالی که دوربین های نوری و رادار جاده را برای بررسی عابران پیاده اسکن می کنند.

سیستم کنترل شامل یک موتور هوش مصنوعی است که اطلاعات را از سراسر اتوبوس دریافت می کند تا مکان دقیق آن را تعیین کند و امن ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد محاسبه کند.

استیونز گفت که این سرویس ایمن تر، مصرف سوخت بیشتر خواهد بود و تجربه بهتری را برای مشتریان ارائه می دهد.

“انقلاب تکنولوژیک”

وی گفت: این سیستم برای افزایش ایمنی طراحی شده است.

راننده اکنون دید 360 درجه دارد و سیستم می تواند از نظر زمان واکنش سریعتر از یک انسان پاسخ دهد.

“همیشه یک راننده ایمنی روی صندلی وجود دارد، حتی زمانی که اتوبوس خودش رانندگی می کند. به طوری که اگر نیازی به کنترل آنها وجود داشت، بتوانند کنترل را به دست بگیرند.”

استیونز گفت که اتوبوس ها به طور مداوم مسیر را یاد می گیرند و هزاران ساعت داده در ماه جمع آوری می کنند.

او گفت: «با شروع سرویس، داده‌های بیشتری را جمع‌آوری خواهیم کرد و سپس میزان سفرهای خودران را افزایش خواهیم داد.

راننده اتوبوس کالوم جونز گفت که این سرویس “چیزی جدید، دیدنی هیجان انگیز است، بخشی از انقلاب تکنولوژیکی ما”.

او گفت: “خوب است.”

یک اتوبوس بدون راننده در سئول، پایتخت کره جنوبی، سال گذشته به عنوان بخشی از آزمایشی آزمایش شد که مهندسان گفتند با هدف ایجاد احساس راحتی بیشتر مردم با وسایل نقلیه بدون راننده در جاده‌ها.

در سال 2021، یک اتوبوس برقی بدون راننده در مالاگا، اسپانیا، در پروژه ای که به عنوان اولین بار در اروپا ارائه شد، شروع به کار کرد و سنگاپور آزمایشی از اتوبوس های خودران را در اوایل سال راه اندازی کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)