خشن ترین کشور جهان ادعا می کند سال بدون قتل – RT World News

رئیس جمهور السالوادور گفت: السالوادور رکورد 365 روز بدون کشتار را انباشته کرده است

نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور روز پنج‌شنبه اعلام کرد که 365 روز از زمان به قدرت رسیدن او تقریباً چهار سال پیش، بدون قتل بی‌سابقه است. این کشور آمریکای لاتین تا سال 2016 خشن ترین کشور جهان در نظر گرفته شد.

“ما 10 می 2023 را با 0 قتل در سراسر کشور به پایان رساندیم.” تماشاش کن گفت در توییتر. “با این، 365 روز بدون قتل، یک سال کامل است.”

ویدیوی 90 ثانیه ای همراه با نام توسعه بدون سابقه در تاریخ السالوادور است. از سال 2009، این کشور خشن ترین کشور در آمریکای لاتین محسوب می شد که هر دو ساعت یک بار یک قتل انجام می شد. تا سال 2015، این کشور بیش از 6600 قتل داشت که مرگبارترین کشور جهان بود که در حال جنگ نبود.

سال بدون قتل متوالی نبود، بلکه در طول چهار سال ریاست جمهوری بوکله انباشته بود. پیش از روی کار آمدن وی در ژوئن 2019، این کشور طی 15 سال تنها دو روز بدون قتل را ثبت کرده بود.

اکنون السالوادور است امن ترین کشور آمریکای لاتین، رئیس جمهور بحث کرد.

این کشور از زمان تولدش به عنوان یک جمهوری هرگز چنین چرخه صلح را ثبت نکرده است. یکی از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی سالوادور با اشاره به.

بوکل این تغییر شدید را به “جنگ علیه باندها” خود نسبت داده است. دولت او در مارس 2022، در بحبوحه افزایش خشونت‌های گروه‌های تبهکار در این کشور 6.5 میلیون نفری در اقیانوس آرام، وضعیت اضطراری اعلام کرد. دولت او با معرفی مارا سالواتروچا (MS-13)، باریو 18 و سایر باندها به عنوان تروریست، بیش از 65000 مجرم مظنون را زندانی کرده است.


زندان 'غیرممکن برای فرار' اولین زندانیان را می پذیرد

یک زندان بزرگ به نام مرکز محاصره تروریسم (CECOT) با ظرفیت نگهداری 40000 محکوم در حداکثر امنیت، در خارج از پایتخت ساخته شده است.

به موازات سرکوب باندها، Bukele اصلاحات اقتصادی را پذیرفته است و بیت کوین را به عنوان ارز قانونی همتراز با دلار آمریکا – به دلیل اعتراضات صندوق بین المللی پول – معرفی کرده و همه مالیات ها و تعرفه ها را بر بخش فناوری اطلاعات لغو کرده است.

AP در بازدید از السالوادور در ماه مارس گزارش داد که مردم عادی سالوادور آسوده خاطر شده و از زندگی روزمره خود لذت می برند بدون اینکه توسط جنایات سازمان یافته وحشت زده شوند. اما آژانس همچنین به نقل از کارشناسان حقوق بشر مستقر در ایالات متحده که نگران تبدیل شدن السالوادور به السالوادور بودند، اشاره کرد “دولت پلیسی.” دولت بوکله به درخواست های این رسانه برای اظهار نظر پاسخ نداد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: