اولین بانک جمهوری کالیفرنیا توسط رگولاتورهای ایالات متحده توقیف شد، جی پی مورگان برای خرید آن

رگولاتورهای ایالات متحده بانک مشکل دار First Republic، JPMorgan را برای خرید آن توقیف کردند

اولین بانک ریپابلیک توسط رگولاتورهای ایالات متحده توقیف شد. (نمایندگی)

اولین بانک ریپابلیک توسط رگولاتورها تصاحب شد و پس از شکست تلاش‌های نجات برای جبران خسارت ناشی از سرمایه‌گذاری‌های نادرست و مدیریت سپرده‌گذاران که وام دهندگان منطقه‌ای را آزار داده است، توسط JPMorgan Chase & Co خریداری خواهد شد.

دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد، جی‌پی مورگان تمام سپرده‌ها، از جمله تمام سپرده‌های بیمه‌نشده، و اساساً تمام دارایی‌های First Republic را به عهده خواهد گرفت.

تنظیم کننده کالیفرنیا شرکت بیمه سپرده فدرال را به عنوان گیرنده بانک مستقر در سانفرانسیسکو منصوب کرد. DFPI در بیانیه خود گفت: “سپرده ها توسط FDIC به صورت فدرال با محدودیت های قابل اجرا بیمه می شوند.”

این تراکنش جی‌پی مورگان، بزرگترین بانک کشور را حتی گسترده‌تر می‌کند – نتیجه‌ای که مقامات دولتی در گذشته تلاش کرده‌اند از آن اجتناب کنند. به دلیل محدودیت های نظارتی ایالات متحده، اندازه جی پی مورگان و سهم موجود آن از پایگاه سپرده ایالات متحده در شرایط عادی مانع از گسترش بیشتر پایگاه سپرده خود می شود. و قانونگذاران برجسته دموکرات و دولت بایدن از ادغام در صنعت مالی و سایر بخش‌ها دلسرد شده‌اند.

یک چروک دیگر: جی پی مورگان یک بازیکن کلیدی در تمام مبارزات First Republic بود. این بانک در تلاش برای یافتن جایگزین‌های استراتژیک به رقیب کوچک‌تر خود توصیه کرد و جیمی دیمون، مدیر اجرایی، نقش کلیدی در تشویق مدیران بانک برای تزریق 30 میلیارد دلار سپرده به فرست ریپابلیک برای تقویت منابع مالی خود در میان برداشت‌های سنگین در ماه مارس داشت.

First Republic در بانکداری خصوصی که به افراد ثروتمندتر خدمات می دهد، متخصص است، دقیقاً مانند بانک سیلیکون ولی که در ماه مارس شکست خورد و بر شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر متمرکز شد. رئیس جیم هربرت وام دهنده را در سال 1985 با کمتر از 10 نفر بر اساس تاریخ جمهوری اول آغاز کرد. تا جولای 2020، این بانک اعلام کرد که با 80 دفتر در هفت ایالت، رتبه چهاردهم را در ایالات متحده دارد. در پایان سال گذشته بیش از 7200 نفر مشغول به کار بودند.

مانند سایر وام دهندگان منطقه ای، اولین جمهوری خود را تحت فشار قرار داد زیرا فدرال رزرو نرخ های بهره را برای مبارزه با تورم افزایش داد، که به ارزش اوراق قرضه و وام هایی که بانک خریداری می کرد در زمان پایین بودن نرخ ها آسیب می رساند. در همین حال، سپرده گذاران تا حدودی در جستجوی بازدهی بهتر و سپس با ترس از نگرانی در مورد سلامتی First Republic فرار کردند.

نتیجه یک سوراخ بزرگ بود که به اندازه کافی بزرگ بود که یک امدادگر تمام عیار را از قدم برداشتن باز دارد. دور جدیدی از نگرانی ها در ماه آوریل با گزارش سه ماهه اول بانک و اخبار تلاش این بانک برای فروش دارایی ها و مهندسی نجات ایجاد شد. این بانک اعلام کرد که 25 درصد از کارکنان خود را کاهش می دهد، وام های معوق را کاهش می دهد و فعالیت های غیر ضروری را محدود می کند.

یازده بانک ایالات متحده با تعهد 30 میلیارد دلاری سپرده‌های جدید در 16 مارس تلاش کردند تا First Republic را سرپا نگه دارند و JPMorgan، Bank of America Corp.، Citigroup Inc. و Wells Fargo & Co. هر کدام 5 میلیارد دلار عرضه کردند. Goldman Sachs Group Inc. و Morgan Stanley و سایر بانک ها مبالغ کمتری را به عنوان بخشی از طرحی که همراه با تنظیم کننده های ایالات متحده طراحی شده بود، ارائه کردند. علاوه بر آن، First Republic از هیئت مدیره بانک وام مسکن فدرال و خط نقدینگی فدرال رزرو استفاده کرد.

کافی نبود سهام که در مارس 2022 به بالای 170 دلار رسید، در اواخر آوریل به زیر 5 دلار سقوط کرد. نابودی First Republic نه تنها مالکان سهام عادی، بلکه حدود 3.6 میلیارد دلار از سهام ممتاز و 800 میلیون دلار اسکناس های بدون تضمین را نیز به خطر می اندازد.

این بانک در طول سال ها چندین بار خرید و فروش شده است، با Merrill Lynch & Co 1.8 میلیارد دلار برای تصاحب First Republic در سال 2007 پرداخت کرد. مالکیت بانک آمریکا با خرید Merrill Lynch در سال 2009 به بانک آمریکا منتقل شد و در اواسط سال دوباره دست به دست شد. در سال 2010، زمانی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری از جمله جنرال آتلانتیک و کلنی کپیتال First Republic را به قیمت 1.86 میلیارد دلار خریداری کردند و سپس آن را به صورت عمومی درآوردند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)