چین خواستار اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل شد – RT World News

دیپلمات ارشد پکن استدلال می کند که کشورهای در حال توسعه، به ویژه کشورهای آفریقایی، باید در بدنه نمایندگی بهتری داشته باشند.

دیپلمات ارشد چین از کشورهای در حال توسعه خواسته است تا در شورای امنیت سازمان ملل متحد بیشتر نظر داشته باشند. اظهارات وانگ یی یک هفته پس از آن بیان شد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشنهاد مشابهی را مطرح کرد و گفت قدرت های غربی بیش از حد در این نهاد کلیدی بین المللی حضور دارند.

وانگ روز شنبه در دیدار با سفیران کویت و اتریش در سازمان ملل، طارق آلبانای و الکساندر مارشیک، گفت:اصلاح شورای امنیت باید از انصاف و عدالت حمایت کند، نمایندگی و صدای کشورهای در حال توسعه را افزایش دهد و به کشورهای کوچک و متوسط ​​اجازه دهد تا فرصت بیشتری برای مشارکت در تصمیم گیری شورا داشته باشند.

این مقام مسئول امور خارجی در کمیته مرکزی حزب کمونیست چین افزود:بی عدالتی های تاریخی علیه آفریقا” باید جبران شود.

این دیپلمات چینی سخنان خود را پیش از آغاز گفتگوها در مورد اصلاح شورای امنیت با ریاست کویت و وین بیان کرد.


روسیه موانعی را برای انتقال سازمان ملل از نیویورک فهرست می کند

وانگ ابراز امیدواری کرد که اجماع حاصل شود.به طوری که روند اصلاحات شورای امنیت به طور گسترده ای به رسمیت شناخته شود… و نتایج آن در آزمون تاریخ بایستد.

در حالی که در ژانویه در سفر به آفریقا بود، وزیر امور خارجه چین به وضوح گفت که پکن مایل است نمایندگی کشورهای در حال توسعه را در شورای امنیت سازمان ملل افزایش دهد تا “سیستم حکمرانی جهانی عادلانه تر و عادلانه تر است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه گذشته در مقر سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کرد:چندجانبه گرایی واقعی… مستلزم انطباق سازمان ملل با گرایش های عینی شکل گیری معماری چند قطبی در روابط بین الملل است.

به گفته وزیر، “گسترش نمایندگی کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین” در بدن باید تسریع شود.

او در ادامه با ابراز تاسف از «حضور بیش از حد گسترده کنونی غرب” در شورای امنیت

در همین بحث، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد و روچیرا کامبوج، فرستاده هند نیز به حمایت از اصلاحات شورای امنیت سازمان ملل پرداختند.

در شکل فعلی، شورای امنیت سازمان ملل متشکل از پنج عضو دائمی است که هر کدام دارای حق وتو هستند – چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده – و ده عضو غیر دائم که هر دو سال یکبار توسط مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب می‌شوند.

طبق قوانین فعلی، پنج کشور آفریقایی و آسیایی، یک کشور اروپای شرقی، دو ایالت آمریکای لاتین و دو کشور اروپای غربی و سایر کشورهای عضو غیردائم را تشکیل می‌دهند.

از آنجایی که سوئیس و مالت اعضای غیردائمی هستند، غرب در حال حاضر پنج کرسی در شورا دارد، بیش از هر منطقه دیگری. ژاپن که متحد نزدیک واشنگتن است نیز در میان ده عضو غیردائم کنونی قرار دارد.