اوربان از ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید حمایت می کند – RT World News

رهبر مجارستان در یک گردهمایی محافظه‌کاران گفت: اگر رئیس‌جمهور سابق به قدرت بازمی‌گشت، «هیچ جنگی به اروپا وارد نمی‌شد».

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، از پیشنهاد دونالد ترامپ برای انتخاب مجدد رئیس‌جمهور سابق آمریکا حمایت کرد و از ترامپ خواست تا “برگرد” و درگیری در اوکراین را حل کند. اوربان، منتقد سرسخت جهانی‌گرایی و لیبرالیسم، از دو کارزار انتخاباتی قبلی ترامپ نیز حمایت کرد.

من مطمئن هستم که اگر رئیس جمهور ترامپ امروز رئیس جمهور می شد، هیچ جنگی در اروپا و اوکراین رخ نمی داد. اوربان روز پنجشنبه در بوداپست گفت. آقای رئیس جمهور بازگردید، آمریکا را دوباره بزرگ کنید و صلح را برای ما بیاورید.»

هم ترامپ و هم اوربان بارها جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده را به دلیل تأمین ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین محکوم کرده‌اند، و هر دو استدلال می‌کنند که انجام این کار خطر تشدید درگیری را به دنبال دارد. “جنگ جهانی سوم.”

ترامپ بارها مدعی شده است که اگر انتخاب شود، انتخاب خواهد شد “مذاکره برای پایان دادن به این جنگ وحشتناک ظرف 24 ساعت” در حالی که اوربان سال گذشته اظهار داشت که معتقد است اگر ترامپ برای دومین بار در سال 2020 به قدرت می رسید، این درگیری هرگز آغاز نمی شد.


اوربان: اتحادیه اروپا صلح و رفاه را کنار گذاشته است

اوربان سخنرانی خود را در کنفرانس کنش محافظه کار سیاسی (CPAC) که شاخه مجارستانی کنفرانس سالانه جناح راست آمریکاست، ایراد کرد. اوربان در طول سخنرانی خود به مضامین پوپولیستی اشاره کرد که مرتباً توسط ترامپ مورد استناد قرار می‌گرفت، ایدئولوژی تراجنسیتی‌ها، مهاجرت گسترده و «انقلاب‌های رنگی» مورد حمایت ایالات متحده در خاورمیانه و اتحاد جماهیر شوروی سابق را محکوم کرد.

اوربان حمایت خود از ترامپ را پنهان نکرده است. در آستانه حضور ترامپ در دادگاه نیویورک برای مواجهه با اتهامات مالی مبارزات انتخاباتی در ماه گذشته، اوربان در توییتر از جمهوریخواه درگیر خواست تا “به مبارزه ادامه بده” اضافه كردن “ما با تو هستیم.” سال‌ها قبل، نخست‌وزیر مجارستان اولین رهبر خارجی بود که از کمپین موفقیت‌آمیز ترامپ در سال 2016 حمایت کرد و از انتخابات مجدد ترامپ در سال 2020 حمایت کرد.

اوربان که از سال 2010 بر سر کار آمده است، با تعدادی از نام‌های برجسته راست آمریکا ارتباط برقرار کرده است، سال گذشته در CPAC در تگزاس سخنرانی می‌کرد و میزبان تاکر کارلسون مجری سابق فاکس نیوز، در میان دیگران، در بوداپست بود.

اوربان مبارزه خود را – علیه بوروکراسی لیبرال در بروکسل – مشابه کمپین ترامپ علیه کسانی می داند که او آنها را می خواند. “آمریکا آخرین جهانی گرایان” در واشنگتن دو زیارتگاه اصلی دموکراسی مدرن، واشنگتن و بروکسل، هنوز در دستان لیبرال هستند. اوربان روز پنجشنبه گفت. بیایید مطمئن شویم که تغییر می کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: