رهبران Proud Boys در توطئه 6 ژانویه مقصر شناخته شدند – RT World News

چهار نفر از اعضای گروه راست به سازماندهی نقض ساختمان کنگره در سال 2021 متهم شدند.

چهار تن از رهبران سازمان جناح راست Proud Boys به دلیل نقش آفرینی در سازماندهی شورش در ساختمان کنگره ایالات متحده در تاریخ 6 ژانویه 2021 به توطئه فتنه انگیز محکوم شدند.

رئیس هیئت منصفه انریکه تاریو، زاخاری رل، رهبر بخش فیلادلفیا، جو بیگز و اتان نوردین پس از مجرم شناخته شدن توسط هیئت منصفه فدرال واشنگتن دی سی در روز پنجشنبه به دلیل تلاش برای جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت ریاست جمهوری، هر کدام با 20 سال زندان روبرو هستند.

هیئت منصفه نتوانستند درباره اتهامات توطئه در مورد متهم پنجم، دومینیک پزولا، نوزاد پسران مغرور، تصمیم بگیرند. هر پنج نفر به دلیل ممانعت از کنگره، جنایت نابسامانی مدنی و تخریب اموال دولتی مجرم شناخته شدند.


وکیل ادعایی را در مورد خبرچینان شورش کنگره ایالات متحده مطرح می کند

ششمین پسر مغرور، جرمی برتینو، به اتهامات کمتری اعتراف کرد و شهادت داد که رفقای او خواستار یک “انقلاب” و در تلاش بودند تا جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آن زمان را از به عهده گرفتن نقش فرمانده کل بازدارند.

تاریو، که دادستان ها او را به عنوان “رهبر توطئه برای توقف صدور گواهینامه” بایدن به عنوان رئیس جمهور، در 6 ژانویه در ساختمان کنگره حضور نداشت، زیرا چند روز قبل به دلیل داشتن خشاب های تفنگ با ظرفیت بالا دستگیر شده بود و به او دستور داده شد تا تاریخ محاکمه اش از واشنگتن خارج شود. با این حال، پیامی که او از اتاق خود در هتل بالتیمور در شب شورش فرستاد – “اشتباه نکنید، ما این کار را کردیم” – همراه با طرحی برای جمع آوری جمعیت در واشنگتن و هجوم به ساختمان های دولتی که در صندوق پست ایمیل او یافت شده بود، به عنوان مدرکی بر گناه او ارائه شد.

پنج متهم از حفظ ترامپ در قدرت صحبت کرده بودند “به هر وسیله لازم از جمله زور” در پیام های به دست آمده توسط FBI. وکلای مدافع این را – و افتخارات آنها پس از شورش – صرفاً رد کردند “گفتگوی رختکن.”

FBI ادعا کرده است که تاریو به منظور جلوگیری از حوادث 6 ژانویه دستگیر شده است و رهبر پسران مغرور سابقه طولانی به عنوان یک خبرچین فدرال دارد و به شایعات مداوم مبنی بر تحریک عوامل فدرال – تحریک کننده شورش ها اعتبار می بخشد.

بیش از 1000 نفر در رابطه با رویدادهای 6 ژانویه متهم شده اند، اما تنها 14 نفر از جمله چهار پسر مغرور به توطئه فتنه انگیز محکوم شده اند. این شورش در اعتراض به صدور گواهینامه انتخابات 2020 برای جو بایدن دموکرات آغاز شد و پس از آن که برخی از معترضان به موانع اطراف ساختمان کنگره هجوم بردند، به هرج و مرج تبدیل شد.

در حالی که فیلم‌هایی از داخل ساختمان منتشر شد که در اوایل سال جاری با تصویر غالب وقایع آن روز به‌عنوان یک شورش مسلحانه خشن مقابله می‌کرد، درگیری‌های خشونت‌آمیز بین معترضان و پلیس رخ داد که منجر به کشته شدن چهار تظاهرکننده شد و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا استیضاح شد – اما مجرم شناخته نشد. به اتهام تحریک خشونت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: