ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، به دلیل استفاده نادرست از ویژگی متن جایگزین در توییتر مورد انتقاد قرار گرفت

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، به دلیل استفاده نادرست از ویژگی متن جایگزین در توییتر مورد انتقاد قرار گرفت

آقای سوناک به دلیل توصیف نکردن کامل تصاویر توییتر با واکنش‌های شدید مواجه شد.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، به دلیل استفاده نادرست از متن جایگزین در توییتر مورد انتقاد قرار گرفته است.

روز چهارشنبه، آقای سوناک یک شبکه عکس چهار تصویری را منتشر کرد که اعضای کابینه را در حال جلسه نشان می دهد. هنگامی که روی تصاویر کلیک می‌شود، هرکدام برای نشان دادن فهرستی از کارهایی که دولت می‌گوید انجام داده است، گسترش می‌یابد. آقای سوناک در توضیح این پست نوشت: «ما روز به روز برای رشد اقتصاد کار می کنیم. قسمت متن جایگزین، که قرار است آنچه را که در تصاویر برای کاربران نابینا وجود دارد، توصیف کند، به سادگی می‌خواند: «ما در حال رشد اقتصاد هستیم».

به پست زیر نگاهی بیندازید:

برای کسانی که آگاه نیستند، متن جایگزین راهی است که از طریق آن می توان تصاویر را برای کسانی که نابینا یا کم بینا هستند در دسترس قرار داد. معمولاً برای توصیف جزئیات و اطلاعات کلیدی موجود در یک عکس یا گرافیک استفاده می شود.

طبق مقاله مرکز راهنمایی خود توییتر، هدف از نوشتن توضیحات تصویر واضح و مختصر است، در حالی که زمینه بیشتری به توییت می دهد. مهم است که کنش، حرکت، روابط، قابل توجه بودن، جزئیات بصری، و هر چیز منحصر به فرد را ثبت کنید. قابل ذکر است که ویژگی دسترسی با صفحه خوان ها نیز کار می کند.

همچنین بخوانید | بوریس جانسون در 58 سالگی برای هشتمین بار پدر می شود

اما وقتی روی عکس‌های موجود در توییت از حساب آقای سوناک کلیک می‌شود، حتی اگر هرکدام فهرستی از کارهایی که دولت می‌گوید انجام داده را نشان دهد، همان اطلاعات در متن جایگزین گنجانده نمی‌شود. بنابراین، آقای سوناک به دلیل توصیف نکردن کامل تصاویر با واکنش‌های منفی مواجه شد.

مؤسسه‌های خیریه نابینایان مانند مؤسسه ملی سلطنتی برای نابینایان (RNIB) از رویکرد دولت در قبال ویژگی دسترسی انتقاد کردند: RNIB به پست آقای سوناک با توییت کردن یک نمایش ویدیویی در توییتر پاسخ داد که نشان می‌دهد این تصاویر برای افراد نابینا با استفاده از صفحه‌خوان چگونه به نظر می‌رسد.

سایر کاربران توییتر از جمله نویسنده آدام کی، سوء استفاده آقای سوناک از این ویژگی را به عنوان “بدترین متن جایگزینی که تا به حال دیده ام” توصیف کرد. شرم بر کسی که حساب @RishiSunak را اجرا می کند. توهین مطلق به افراد کم بینا همانطور که از فیلد متن جایگزین سوء استفاده کرده اید.” کاربر دیگری نوشته است.

در همین حال، با توجه به بی بی سیداونینگ استریت در بیانیه‌ای گفت: «ما از طیف گسترده‌ای از روش‌ها و کانال‌ها برای برقراری ارتباط با مردم استفاده می‌کنیم و هدف آن اطمینان از دسترسی هرچه بیشتر به آن‌ها است. این شامل استفاده از متن جایگزین در کانال های اجتماعی ما می شود.