انتخاب جو بایدن برای فرستاده آمریکا

اریک گارستی در حال حاضر به عنوان شهردار لس آنجلس مشغول به کار است. (فایل)

واشنگتن:

نامزد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای فرستاده بعدی به دهلی نو، با مشاهده اینکه هند در “محله سختی” قرار دارد، روز سه شنبه به قانونگذاران گفت که تلاش های آمریکا برای تقویت ظرفیت هند برای “ایمن کردن مرزها، دفاع از حاکمیت و حاکمیت خود را دو چندان خواهد کرد.” جلوگیری از پرخاشگری».

اریک مایکل گارستی، 50 ساله، در حال حاضر به عنوان شهردار لس آنجلس خدمت می کند و از معتمدان شخصی بایدن است.

گارستی در جلسه تایید سفیر ایالات متحده در هند گفت: “هند در محله سختی قرار دارد. در صورت تایید، من قصد دارم تلاش های خود را برای تقویت ظرفیت هند برای تامین امنیت مرزها، دفاع از حاکمیت و جلوگیری از تجاوز دو چندان کنم.” “

گارستی گفت که تلاش‌های خود را از طریق اشتراک‌گذاری اطلاعات، هماهنگی ضد تروریسم، گشت‌زنی‌های مشترک آزادی ناوبری و تمرین‌های نظامی (که من به عنوان افسر نیروی دریایی در کنار همتایان هندی خود در آن شرکت کرده‌ام) و فروش بهترین فن‌آوری‌های دفاعی ما به منظور تحقق بخشیدن به این امر انجام خواهد داد. پتانسیل کامل مشارکت عمده دفاعی ما».

او گفت در صورت تایید، از نزدیک با هند همکاری خواهد کرد تا از رویکرد جسورانه مشابهی برای ترویج انرژی سبز از طریق اتحاد بین‌المللی خورشیدی (ISA) و از طریق برنامه 2030 آب و هوا و مشارکت انرژی پاک حمایت کند.

بستر مشارکت ما، پیوندهای انسانی است که کشورهای ما را به هم متصل می کند، که توسط چهار میلیون مهاجر هندی-آمریکایی قوی که ملت ما را تقویت می کند و نزدیک به دویست هزار دانشجوی هندی و ده ها هزار متخصص هندی که به اقتصاد ما کمک می کنند، تجسم یافته است. گارستی گفت.

وی گفت: «علاوه بر این، احترام به حقوق بشر و نهادهای دموکراتیک قوی عناصر کلیدی شراکت استراتژیک و ارزش‌های مندرج در قانون اساسی ما هستند و در صورت تأیید، من به طور منظم و نزدیک با دولت هند در مورد این موضوعات تعامل خواهم داشت.»

شهردار لس آنجلس در سال 1992، سالی که پس از مطالعه تاریخ فرهنگی و مذهبی هندی و هندی از کالج فارغ التحصیل شد، گفت، روابط ایالات متحده و هند در سایه بی اعتمادی دوران جنگ سرد ضعیف شد. تجارت سالانه 2 میلیارد دلار ناچیز بود، تجارت دفاعی صفر بود و قابلیت همکاری نظامی وجود نداشت. ایده مشارکت استراتژیک ایالات متحده و هند خنده دار تلقی می شد.

«امروز، ماهیت بنیادی آن مشارکت استراتژیک در واشنگتن و دهلی نو به طور محکم ریشه دوانده است. بیست سال پیش، پرزیدنت بایدن – رئیس وقت این کمیته محترم – خواستار چشم اندازی جدید و جاه طلبانه از روابط ایالات متحده و هند شد. به لطف دولت‌های متوالی – دموکرات و جمهوری‌خواه – و کار دو حزبی این کنگره، آن فصل جدید قوی پیش روی ما قرار دارد.»

علیرغم چالش‌های همه‌گیری کووید-19، انتظار می‌رود تجارت دوجانبه به اوج‌های جدیدی برسد و در صورت تایید، من قصد دارم از یک مشارکت اقتصادی بلندپروازانه با هند حمایت کنم که موانع دسترسی به بازار را کاهش می‌دهد و تجارت منصفانه را تقویت می‌کند و مشاغل خوبی برای آمریکایی‌های متوسط ​​ایجاد می‌کند. گارستی گفت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)