امارات متحده عربی ممکن است قرارداد 23 میلیارد دلاری F-35 با ایالات متحده را لغو کند – گزارش – اخبار RT World

به گزارش رسانه ها، امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) با ابراز نگرانی در مورد توافق محدود کننده کاربر نهایی، مذاکرات با ایالات متحده را بر سر خرید 50 جت جنگنده F-35 که بخشی از یک قرارداد تسلیحاتی 23 میلیارد دلاری بود، به حالت تعلیق درآورد.

طرح های خرید جنگنده های نسل پنجم ارسال شده است “ارزیابی مجدد”یک مقام امارات متحده عربی که نامش فاش نشد روز سه شنبه به رویترز گفت و گزارش قبلی وال استریت ژورنال در مورد شکست احتمالی توافق را تایید کرد.

“الزامات فنی، محدودیت های عملیاتی حاکمیتی، و تجزیه و تحلیل هزینه / فایده منجر به ارزیابی مجدد شد.” این مقام گفت و افزود که واشنگتن همچنان باقی است ارائه‌دهنده ترجیحی امارات متحده عربی برای الزامات دفاعی پیشرفته و بحث‌ها برای F-35 ممکن است در آینده بازگشایی شود.

ادامه مطلب


آمریکا با بررسی قراردادهای تسلیحاتی دوران ترامپ، فروش موشک به عربستان سعودی و F-35 به امارات را متوقف کرد.

طبق گزارش ها، این کشور به دنبال این بوده است “بررسی شرایط امنیتی دفاعی متقابل برای اکتساب،” یعنی چیزی که آن را یک توافق نامه کاربر نهایی بیش از حد محدود کننده می دانست. بنا به گزارش ها، این الزامات توسط واشنگتن بر سر روابط دنج ابوظبی با چین ایجاد شده است و به دنبال محافظت از هواپیماهای پیشرفته در برابر احتمالی است. “جاسوسی” تلاش های پکن

ایالات متحده در مورد سرنوشت این توافق بسیار مبهم بوده است، به طوری که جان کربی، سخنگوی پنتاگون پیشتر اعلام کرد که روابط واشنگتن با کشور خلیج فارس یک موضوع استراتژیک است که فراتر از تجارت ساده تسلیحات است. در همان زمان، کربی گفت که ایالات متحده به دنبال پاسخگویی به سؤالات مطرح شده توسط ابوظبی است، اما سؤالات بیشتر در مورد تجارت تسلیحات را به وزارت امور خارجه ارجاع داد.

“ما همیشه به عنوان یک موضوع الزامات قانونی و سیاست، بر انواع الزامات استفاده نهایی پافشاری خواهیم کرد.” کربی گفت.

یک مقام وزارت امور خارجه که نامش فاش نشد، که به شرط ناشناس ماندن با رویترز صحبت کرد، گفت که واشنگتن به دنبال حل مسائل باقی مانده برای موفقیت در توافق است. ما امیدواریم که بتوانیم از طریق مشکلات باقیمانده کار کنیم. این مقام گفت.

فروش 50 جت F-35 به عنوان بخشی از قرارداد 23 میلیارد دلاری تسلیحاتی است که ایالات متحده و امارات در روزهای پایانی دولت ترامپ به امضا رساندند. این قرارداد همچنین شامل فروش 18 پهپاد تهاجمی MQ-9B Reaper و همچنین سایر مهمات با فناوری پیشرفته است.

این قرارداد شروعی دشوار داشت، زیرا مدت کوتاهی پس از امضای آن به حالت تعلیق درآمد، زیرا دولت جدید ایالات متحده قراردادهای تسلیحاتی دوران ترامپ را مدت کوتاهی پس از تصدی کاخ سفید توسط جو بایدن برای ارزیابی مجدد فرستاد.