الی کوهن وزیر اسرائیل در دهلی فرود آمد و گفت که باید به خانه بازگردد. در اینجا چرا

به زودی پس از ورود به دهلی، وزیر اسرائیل می گوید باید بازگردید.  در اینجا چرا

دهلی نو:

الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل روز سه شنبه گفت که سفر سه روزه خود به هند را با توجه به “به روز رسانی امنیتی” که در بدو ورود به اینجا در مورد عملیات تل آویو علیه یک گروه شبه نظامی در نوار غزه دریافت کرده، کوتاه خواهد کرد.

وزیر رژیم صهیونیستی که با همتای هندی خود اس جایشانکار با محوریت گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف کلیدی از جمله تجارت، سرمایه گذاری، دفاع و کشاورزی گفتگوهای گسترده ای انجام داد، گفت که پس از دیدار با نخست وزیر نارندرا مودی در روز سه شنبه به کشور بازخواهد گشت. .

آقای کوهن در سخنرانی در مجمع تجاری هند و اسرائیل گفت که با نخست وزیر مودی موضوع توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور را مطرح خواهد کرد.

او گفت: “من معتقدم که این می تواند روابط ما را تقویت کند.”

آقای جایشانکار پس از گفتگو با آقای کوهن در توییتر خود نوشت: امروز بعدازظهر با وزیر امور خارجه @elicoh1 اسرائیل گفتگوهای سازنده و گسترده ای داشت. توافق‌نامه‌های آب و کشاورزی امروز بر پتانسیل انجام کارهای بیشتر تأکید می‌کند.» وی همچنین گفت که علاوه بر بحث در مورد همکاری در زمینه فناوری پیشرفته، دیجیتال و نوآوری، همچنین اتصال، گردشگری تحرک، مالی و سلامت، آنها همچنین به پیشرفت در I2U2 و همکاری در مجامع چند جانبه اشاره کردند.

«در مورد مناطق مربوطه خودمان، اوکراین و هند و اقیانوس آرام، دیدگاه‌های خود را مبادله کردیم.

آقای جایشانکار افزود: توافقنامه ای در زمینه تحرک آغاز شد.

اندکی پس از ورود آقای کوهن به دهلی، وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که وی پس از تماس با نخست وزیر مودی راهی تل آویو خواهد شد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد: «الی کوهن» وزیر امور خارجه اندکی پیش در دهلی نو، پایتخت هند فرود آمد و به محض ورود، به روز رسانی امنیتی دریافت کرد.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به وقایع اسرائیل، کوهن وزیر امور خارجه تصمیم گرفت پس از دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر هند که امروز برگزار می شود، سفر دیپلماتیک خود به هند را کوتاه کند و به اسرائیل بازگردد».

بر اساس گزارش‌ها از تل‌آویو، اسرائیل یک حمله نظامی بزرگ را با هدف قرار دادن برخی شبه‌نظامیان در نوار غزه آغاز کرده است.

به گفته آنها حداقل 12 فلسطینی از جمله سه فرمانده گروه شبه نظامی جهاد اسلامی در این حملات هوایی کشته شده اند.

چندی پیش برای یک سفر استراتژیک و سیاسی بسیار مهم وارد هند شدم. من از اسرائیل به‌روزرسانی‌های دائمی درباره وضعیت دریافت می‌کنم و امیدوارم امروز با نخست‌وزیر هند دیدار کنم و پس از آن سفر خود را کوتاه‌تر کرده و به عقب برگردم. به اسرائیل» آقای کوهن گفت.

این سومین سفر بلندپایه مقامات بلندپایه اسرائیل در کمتر از سه ماه گذشته است که به سرعت پس از سفر امیر اوهانا، رئیس کنست (پارلمان اسرائیل) در پایان مارس تا اوایل آوریل و همچنین سفر گذشته نیر برکات، وزیر اقتصاد به هند انجام شد. ماه

آقای کوهن را یک هیئت تجاری همراهی می کند.

افراد آشنا با سفر آقای کوهن پیشتر گفته بودند که سفر او همچنین قرار است زمینه را برای سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به هند در اواخر سال جاری فراهم کند.

در ژانویه، نخست‌وزیر مودی از نتانیاهو دعوت کرد تا زودتر از هند بازدید کند.

نخست وزیر اسرائیل در سال 2018 به هند سفر کرد. سفر وی به هند در سال 2019 به دلیل مسائل مربوط به زمان بندی لغو شد. هر دو طرف در حال کار بر روی برنامه ای برای سفر او به هند در سال 2021 بودند، اما این برنامه محقق نشد زیرا او در ژوئن همان سال از قدرت برکنار شد.

نتانیاهو در ماه دسامبر پس از تشکیل ائتلاف حزب لیکود با برخی احزاب دیگر پس از انتخابات، به عنوان نخست وزیر بازگشت. مدیریت آب.

در ماه ژانویه، نخست وزیر نارندرا مودی با همتای اسرائیلی خود بنیامین نتانیاهو گفتگوی تلفنی داشت که طی آن هر دو رهبر در مورد پتانسیل تقویت بیشتر همکاری های راهبردی دوجانبه توافق کردند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)