سفیر سابق اوکراین در آلمان به جانشینی اشک می زند – RT World News

آندری ملنیک پیشنهاد کرد که الکسی مایف باید “پایین خود را بالا بیاورد” و به طور فعال بر برلین برای جت های جنگنده و کشتی های جنگی فشار بیاورد.

آندری ملنیک، سفیر سابق اوکراین در آلمان، از جانشین خود، آلکسی ماکیف، به دلیل نرم‌افزاری بیش از حد در قبال برلین در مورد تامین تسلیحات برای کیف انتقاد کرده است.

این دیپلمات صراحتا، که اکنون به عنوان معاون وزیر خارجه این کشور فعالیت می کند، مدعی شد که ماکیف باید تلاش بیشتری برای اطمینان از اینکه آلمان به خواسته های اوکراین بیشتر پاسخ می دهد، انجام دهد.

ملنیک در مصاحبه ای با رسانه آلمانی RedaktionsNetzwerk Deutschland (RND) که روز سه شنبه منتشر شد، فرستاده فعلی کی یف در برلین را متهم کرد.پایمال کردن[ing] on تمام آنچه که سلف او با عرق و خون به دست آورد.

او همچنین به درگیری قبلی با ماکیف در مطبوعات آلمان در اواخر ماه گذشته اشاره کرد، زمانی که ملنیک مدعی شد که اوکراین در دوران تصدی خود توانسته بحث بر سر تحویل تسلیحات در آلمان را هدایت کند. سفیر سابق در صحبت با رسانه Die Zeit ابراز تاسف کرد که با مسئولیت ماکیف، کیف در عوض “با جریان حرکت کنید.


کمک نظامی غرب

مایف این انتقاد را در آن زمان رد کرد و گفت:حملات ناگوارو به ملنیک یادآوری کرد که دیگر سفیر نیست.

معاون وزیر خارجه اکنون به جانشین خود توصیه کرده استانتقاد موجه از کی‌یف پایتخت را جدی‌تر بگیرید، به‌جای اینکه به شکلی متکبرانه عصبی شوید و با صدای بلند غوغا کنید.

او باید پایین خود را بالا بکشد، در نهایت در مورد موضوعات ضروری پر سر و صدا شود [Ukraine’s] بقا، مانند جت های جنگنده و کشتی های جنگی آلمان و همچنین پیوستن به ناتو، و ارائه نتایج،ملنیک بیان کرد.

ملنیک در فوریه از دولت آلمان خواست کهاز تمام خطوط قرمز خود ترسیم شده عبور کنید و تمام سیستم های تسلیحاتی موجود را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار دهید.

یک ماه قبل، او در توییتی پیشنهاد کرد که برلین باید یکی از زیردریایی های خود را برای استفاده علیه ناوگان دریای سیاه روسیه تحویل دهد.

ملنیک از سال 2015 تا ژوئیه 2022 به عنوان فرستاده کی یف در برلین خدمت کرد. پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در فوریه گذشته، او به شدت درخواست های متعددی برای تسلیحات ارائه کرد و گاهی اوقات به زبانی غیردیپلماتیک متوسل شد.

او زمانی عدم تمایل آلمان به ارائه تانک به اوکراین را اینگونه توصیف کرد:غیرقابل باور،در حالی که سیاستمداران مخالف این اقدام را به عنواندارایی های روسیه

ملنیک همچنین زمانی که اولاف شولتز را یک «خطا کرد» خبرساز شد.لیورورست توهین شدهپس از آن که صدراعظم آلمان با انتقادات کیف از رئیس جمهور فرانک والتر اشتاین مایر مخالفت کرد.

پیش از کناره گیری این دیپلمات از سمت خود در تابستان گذشته مصاحبه ای انجام شد که در آن او تحسین خود را برای استپان باندرا، همکار نازی ها در اوکراین یک قهرمان اعلام کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: