افشای اطلاعات پنتاگون نیروهای ویژه ناتو در اوکراین را فاش کرد – RT World News

یک سند نشان می دهد که تقریباً 100 پرسنل، که نیمی از آنها بریتانیایی هستند، در کشور مستقر هستند

چندین رسانه بریتانیایی روز سه شنبه گزارش دادند که یکی از اسناد محرمانه نظامی ایالات متحده که به صورت آنلاین راه یافته است، حضور 97 اپراتور نیروهای ویژه ناتو در اوکراین را تا 1 مارس 2023 نشان می دهد که 50 نفر از آنها انگلیسی بودند.

گاردین گفت که دو پرونده به تاریخ اواخر فوریه و اوایل ماه مارس دیده است که در آن 50 عامل ویژه بریتانیایی در اوکراین فعال هستند. ایالات متحده 14 عامل ویژه در کشور داشت و فرانسه 15 عامل دیگر.

اسناد برچسب گذاری شدند “راز” به گفته این رسانه، برای مقامات ارشد دفاعی ایالات متحده آماده شده بودند. به روز رسانی های روزانه حاوی اطلاعاتی درباره عملیات نظامی ناتو، تدارکات، تحویل تسلیحات و آموزش نیروهای اوکراینی بود.

یکی دیگر از رسانه های بریتانیا به نام «محرمانه» اشاره کرد که 14 اپراتور ویژه ایالات متحده در میان 29 پرسنل پنتاگون حاضر در اوکراین بودند که شامل یگان امنیتی تفنگداران دریایی در سفارت ایالات متحده در کیف و وابسته های نظامی بود. 71 پرسنل دیگر وزارت امور خارجه نیز در این کشور بودند که در مجموع 100 آمریکایی می‌شدند.

از طبقه بندی خارج شده همچنین اشاره کرد که این اسلاید مشخص شده است برای اتباع خارجی قابل انتشار نیست.


اسناد فاش شده یک

در حالی که اپراتورهای ویژه ایالات متحده از دو واحد نیروی دریایی SEAL و نیروی دلتای ارتش تشکیل می شوند، تعریف بریتانیا فراتر از سرویس هوایی ویژه (SAS) به چتربازان، تفنگداران دریایی و سایر واحدها گسترش می یابد. نخست وزیر موظف نیست مجلس را در مورد استقرار آنها مطلع کند.

ده ها سند محرمانه ارتش ایالات متحده طی هفته گذشته به صورت آنلاین کشف شده است که توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است. دولت ایالات متحده به طور رسمی صحت آنها را تأیید نکرده است، اما پنتاگون به دنبال کسانی است که آنها را افشا کرده است، و وزارت دادگستری نیز تحقیقات جنایی را انجام می دهد. روسیه و اوکراین تا حد زیادی این اسناد را بی ربط رد کرده اند.

در حالی که واشنگتن و لندن هرگز حضور نیروهای ویژه خود در اوکراین را به طور رسمی تایید نکرده‌اند، رسانه‌های متعددی در طول سال گذشته در مورد آن گزارش داده‌اند. در آوریل 2022، روزنامه فرانسوی فیگارو مدعی شد که اپراتورهای SAS و دلتا فورس از آغاز عملیات نظامی روسیه حضور داشته اند و یک اقدام نظامی انجام داده اند. “جنگ مخفی” از طرف اوکراین


ایالات متحده در مورد

روزنامه انگلیسی دیلی میرور گزارش داد که ده ها مورد “بازنشسته” اپراتورهای SAS به اوکراین رفته بودند تا از طریق یک شرکت نظامی خصوصی در یک کشور اروپایی که نامش فاش نشده بود، با تخصص خود در امر کیف همکاری کنند. اندکی پس از آن افشاگری ها، تایمز گفت که تعدادی از اپراتورهای SAS این کار را انجام داده اند “بازگشت” به اوکراین برای آموزش به سربازان کی یف که چگونه راکت های ضد تانک ساخت بریتانیا را کار کنند.

رسانه Grayzone در نوامبر گزارش داد که اپراتورهای ویژه بریتانیا از طریق یک شرکت خصوصی به نام Prevail Partners برای آموزش خرابکاران اوکراینی که کریمه را هدف قرار می دهند، کار می کردند. در ماه دسامبر، یک نشریه نظامی بریتانیا اعتراف کرد که تا 300 تفنگدار دریایی سلطنتی به اوکراین اعزام شده اند. “عملیات گسسته.”