دونالد ترامپ می گوید امانوئل ماکرون در حال بوسیدن الاغ شی جین پینگ است

امانوئل مکرون «الاغ» شی جین پینگ را می بوسد: دونالد ترامپ

دونالد ترامپ گفت که ایالات متحده از زمانی که او قدرت را ترک کرد، نفوذ خود را در جهان از دست داده است.

واشنگتن، ایالات متحده آمریکا:

دونالد ترامپ روز سه شنبه گفت، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در چین با شی جین پینگ دیدار کرده و «الاغ او را بوسیده است».

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده با تاکر کارلسون، مجری شبکه فاکس نیوز، برای اولین بار در رسانه‌های اصلی خود پس از متهم شدن در نیویورک به گفتگو نشست.

نامزد احتمالی ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه در یک مصاحبه گیج کننده گفت که ایالات متحده از زمانی که او قدرت را ترک کرد نفوذ خود را در جهان از دست داده است.

او به کارلسون گفت: «تو این دنیای دیوانه را گرفتی، در حال انفجار است و ایالات متحده مطلقاً حرفی برای گفتن ندارد.

“و ماکرون که دوست من است، با چین تمام شده و الاغ او را می بوسد. باشه، در چین! گفتم: “فرانسه اکنون به چین می رود.”

ماکرون پس از یک سفر دولتی هفته گذشته به چین طوفانی به راه انداخت و در آن به اروپایی ها هشدار داد که نباید خود را به سیاست خارجی آمریکا زنجیر کنند.

مکرون در سخنانی به خبرنگاران گفت کشورهای اروپایی نباید در بن بست پرتنش بین پکن و واشنگتن بر سر سرنوشت تایوان گرفتار شوند.

چین متعهد شده است که کنترل تایوان را دوباره به دست بگیرد، در حالی که دولت ایالات متحده متعهد شده است که به تایوان در دفاع از خود کمک کند.

ماکرون که روز جمعه با شی در مورد تایوان گفتگو کرد، نسبت به گرفتار شدن اروپا در بحران‌هایی که مربوط به ما نیستند، هشدار داد که مانع از ایجاد خودمختاری استراتژیک آن می‌شود.

ماکرون گفت: “تناقض این است که با هراس غلبه کنیم، ما معتقدیم که فقط پیروان آمریکا هستیم.” بدتر این است که فکر کنیم ما اروپایی‌ها باید در این موضوع پیرو این موضوع شویم و از دستور کار ایالات متحده و واکنش بیش از حد چین استفاده کنیم.»

این اظهارات باعث ناراحتی در واشنگتن شد، اگرچه کاخ سفید به دنبال آن بود که آنها را کم اهمیت جلوه دهد، و جان کربی، سخنگوی دولت بایدن گفت که دولت بایدن “در روابط دوجانبه فوق العاده ای که با فرانسه داریم، راحت و مطمئن است.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)