افشای اطلاعات جدید جاسوسی آمریکایی ها از گوترز، دبیرکل سازمان ملل را افشا می کند – RT World News

جاسوسی از دشمنان شما یک چیز است، اما زمانی که به سمت دوستان فرضی هدایت می شود که می توانند آنها را به خاطر آزرده شدن سرزنش کنند؟

در میان اسناد محرمانه ای که گفته می شود جک تکسیرا، گارد ملی هوایی ایالات متحده، به عنوان بخشی از یک گنجینه عظیم به بیرون درز کرده، اسنادی است که نشان می دهد چگونه ایالات متحده به طور عمدی از آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد جاسوسی می کند و از تعامل او با مسکو عمیقا ناراضی است.

از این نشت چه می آموزیم؟

چندین پرونده که تکسیرا با سایر اعضای یک گفتگوی خصوصی Discord به اشتراک گذاشته است، اقدامی که ممکن است او را تا آخر عمر در زندان سوپرمکس ایالات متحده قرار دهد، نشان می‌دهد واشنگتن تمام ارتباطات خصوصی حساس گوترش را به دقت زیر نظر دارد. یکی او را متهم می کند «انطباق با روسیه برای حفظ [the] معامله غلات.» مطابق با “هوش سیگنال مشتق شده از FISA،” گوترش است «برداشتن گام‌هایی برای سازگاری با روسیه در تلاش برای حفاظت از ابتکار غلات دریای سیاه (BSGI).»


سرویس

“[Guterres] در نظر می گیرد [BSGI] یک موفقیت مهم سازمان ملل متحد و کلیدی برای رسیدگی به ناامنی غذایی جهانی است و اقدامات او تلاش‌های گسترده‌تری را برای پاسخگویی مسکو به خاطر اقداماتش در اوکراین تضعیف می‌کند. در اوایل فوریه، او از وزیر خارجه روسیه خواست [Sergey] لاوروف در نامه‌ای مبنی بر تمدید BSGI قبل از پایان دوره آن در 18 مارس، و گوترش بر تلاش‌های خود برای بهبود توانایی روسیه در صادرات، حتی اگر شامل نهادها یا افراد روسی تحریم‌شده باشد، تاکید کرد.

این سند احتمالاً در اواخر فوریه یا اوایل مارس، قبل از توافق روسیه و اوکراین برای تمدید قرارداد غلات، نوشته شده باشد. سازمان ملل متحد برای میانجیگری آن گفت که صادرات کود و غلات روسیه را که با وجود معافیت برای کالاهای کشاورزی با تحریم های غرب مسدود شده بود، تسهیل خواهد کرد. از زمان شروع مجدد، چندین دولت غلات از اوکراین را به دلیل کیفیت پایین آن رد کرده اند.

بسیاری از اسناد فاش شده دیگر حاوی روایت‌هایی از گفتگوهای خصوصی گوترش با دستیاران در امور دیپلماتیک و دیدارها، همراه با توضیحات مقامات اطلاعاتی ایالات متحده است. برخی معتقدند که رابطه او با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، صمیمانه نیست. یکی از اسنادی که به سفرهای او به عراق و قطر در اوایل ماه مارس اشاره می کند، اشاره می کند که او بود “خوشحال نیستم” در مورد دورنمای سفر به کیف چند روز پس از بازگشت از دوحه، علیرغم درخواست دولت اوکراین.

مشخص نیست که چرا گوترش در برابر سفر به کی یف مقاومت نشان داد، اما این سفر ادامه یافت و شامل دیدار خصوصی با زلنسکی و کنفرانس مطبوعاتی مشترک در 8 مارس بود. دبیر کل سازمان ملل از رفتن پشیمان شد. سند دیگری مکالمه گوترش و سخنگوی شخصی او، استفان دوجاریک را ضبط کرده است که در آن او “واقعا عصبانی شده” در مورد مراسم عمومی غیرمنتظره به مناسبت روز جهانی زن در این بازدید.

این سند نشان می‌دهد که دستیاران بعداً درباره نحوه برگزاری مراسم زلنسکی، که شامل اهدای مدال به سربازان یونیفرم پوش، بدون اخطار یا رضایت گوترش بود، بحث کردند و بعداً عکس‌ها و ویدیوهای گمراه‌کننده‌ای را منتشر کردند که نشان می‌داد او در کنار رئیس‌جمهور به پرسنل نظامی اوکراینی تبریک می‌گوید. در پرونده ثبت شده است که دبیر کل سازمان ملل متحد “تاکید کرد که تمام مدت لبخند نزده است” در گفتگوهای بعدی با دستیاران


استالین علیه یهودیان: چگونه دیکتاتور شوروی آخرین نبرد خود را شکست داد

بدون آلارم و بدون غافلگیری

“[Guterres] از این واقعیت که مردم از او جاسوسی می کنند و به مکالمات خصوصی او گوش می دهند تعجب نمی کنم. دوجاریک در مورد فاش شده اظهار نظر کرده است. “آنچه شگفت آور است، بدعهدی یا بی کفایتی است که اجازه می دهد چنین مکالمات خصوصی تحریف شده و عمومی شود.” سخنگوی افزود.

با توجه به سابقه جاسوسی این کشور در مورد هدف قرار دادن سازمان ملل و مقامات ارشد آن، عدم تعجب گوترش از جاسوسی او توسط ایالات متحده قابل درک است. اساسنامه موسس این سازمان محصول چنین فعالیتی است.

ایالات متحده با انجام عملیات جاسوسی علیه امضاکنندگان منشور، رهگیری ترافیک کابلی رمزگذاری شده به و از سایر اعضا، به دنبال دستکاری در شکل و محتوای سازمان ملل بود. این امر به ایالات متحده اطلاعات دقیقی از مواضع مذاکره تمامی 49 کشور داد. آکادمیک استفان شلزینگر می گوید که ایالات متحده توانست منشور ملل متحد را بیشتر بر اساس طرح خود بنویسید. از طریق این عملیات

ایالات متحده از آن زمان تاکنون بارها در حال جاسوسی از سازمان ملل متحد دستگیر شده است. در سال 2003، در حالی که شورای امنیت برای رأی گیری در مورد جنگ عراق آماده می شد، NSA یک اقدام را انجام داد “حقه های کثیف” مبارزات انتخاباتی علیه هیئت های نمایندگی در نیویورک برای به دست آوردن آراء به نفع مداخله. این شامل شنود تلفن ها و ایمیل های نمایندگان خانه و دفتر بود.

در یادداشتی از رئیس NSA از تشدید عملیات جمع آوری اطلاعات صحبت شده است “به ویژه به اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد” منهای ایالات متحده و بریتانیا، برای به دست آوردن اطلاعات دقیق برای مقامات دولت بوش در مورد نیات رای دادن اعضای سازمان ملل متحد در مورد موضوع عراق.

سپس، در سال 2010، فاش شد که واشنگتن یک عملیات اطلاعاتی محرمانه را اجرا می کند که رهبری سازمان ملل، از جمله دبیرکل وقت بان کی مون، و نمایندگان دائمی شورای امنیت از چین، روسیه، فرانسه و بریتانیا را هدف قرار می دهد. یک دستورالعمل محرمانه به دیپلمات‌های آمریکایی به نام هیلاری کلینتون در سال گذشته صادر شد و خواستار جزئیات فنی پزشکی قانونی در مورد سیستم‌های ارتباطی مورد استفاده مقامات سازمان ملل از جمله رمز عبور، کلیدهای رمزگذاری شخصی و حتی اطلاعات دقیق بیومتریک و شماره کارت اعتباری بود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: