اعتراضات علیه حکومت نظامی در سودان خشمگین است (ویدئو) – اخبار RT World

معترضان سودان روز سه شنبه در حالی که در خارطوم پایتخت این کشور راهپیمایی کردند با گاز اشک آور مواجه شدند. آنها به RT گفتند که می خواهند پس از به دست گرفتن قدرت توسط ارتش در اکتبر، کشور به حاکمیت کامل غیرنظامی بازگردد.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضانی که شعار می‌دادند، گاز اشک‌آور و نارنجک‌های شوکر پرتاب کردند “سربازها در پادگان هستند” خواستار بازگشت به قدرت کامل غیرنظامی.

اینها همه صداهای جوانی هستند که به این دولت اعتراض می کنند. آنها خواهان یک دولت غیرنظامی هستند.» مردی که در تجمع شرکت کرده بود به مراد گازدیف از RT گفت.

ادامه مطلب


پزشکان می گویند که ده کشته و ده ها زخمی در راهپیمایی های ضد کودتا در سودان (ویدیوها)

مرد دیگری مدعی شد که نیروهای امنیتی “مردم را بکش” کی می خواهد “صلح [and] عدالت.”

رویترز به نقل از رسانه های سودانی گزارش داد که برخی از معترضان تلاش کردند از موانع امنیتی عبور کنند و 44 نفر از جمله 18 خردسال دستگیر شدند که به آغوش خانواده هایشان بازگردانده شدند.

در سال 2019، ارتش سودان عمر البشیر، رهبر بیش از 25 سال این کشور را سرنگون کرد. ارتش در اکتبر گذشته کودتای دیگری انجام داد و عبدالله حمدوک، نخست وزیر غیرنظامی را برکنار کرد.

حمدوک در 21 نوامبر پس از امضای قرارداد تقسیم قدرت با ژنرال عبدالفتاح البرهان، که رهبری کودتا علیه وی را بر عهده داشت، به عنوان نخست وزیر بازگردانده شد. حمدوک با تشکیل یک دولت موقت تکنوکرات موافقت کرد که تا انتخابات ژوئیه 2023 کار کند. البرهان، که اکنون به عنوان رئیس شورای حاکمیت انتقالی خدمت می کند، قول داد که در انتخابات سال 2023 برای منصب سیاسی شرکت نکند.

پس از کودتای اکتبر چندین تظاهرات بزرگ در خارطوم و دیگر شهرها برگزار شده است. معترضان اصرار دارند که حمدوک با همکاری با رهبر کودتا به اراده مردم خیانت کرده است.

قبل از کودتا نیز تظاهرات طرفدار نظامی برگزار شد و شرکت کنندگان از ارتش خواستند دولت را منحل کند.

حمدوک گفت که کابینه او بر تکمیل تمرکز خواهد داشت “گذار به دموکراسی” و کشور را برای انتخابات آماده کند.

بر اساس گزارش ها، از زمان آغاز اعتراضات حداقل 43 نفر کشته شده اند.