سیاست مهاجرت بحث برانگیز ایالات متحده توضیح داده شد

پایان عنوان 42: سیاست مهاجرت بحث برانگیز ایالات متحده توضیح داده شد

ایالات متحده منتظر هجوم مهاجران پس از لغو عنوان 42 در 11 مه است.

دولت ایالات متحده قرار است سیاست مهاجرتی بحث برانگیز موسوم به عنوان 42 را لغو کند که از سال 2020 مانع از پناهندگی مهاجران گرفتار در مرز ایالات متحده و مکزیک شده است. سیاست دوران ترامپ قرار است در 11 می منقضی شود و پس از آن مقامات انتظار دارند افزایش چشمگیر هجوم مهاجران در مرزها این سیاست که در دوران کووید-19 اجرا شد، به دلیل جلوگیری از ورود مهاجران به ایالات متحده با انتقاداتی مواجه شد. این سیاست همچنین به یکی از نقاط بحث در آستانه انتخابات 2024 تبدیل شده است.

عنوان 42 چیست؟

را بی بی سی گفت که این سیاست به قانون سال 1944 معروف به قانون بهداشت عمومی برمی گردد که به مقامات ایالات متحده قدرت می داد تا از گسترش بیماری ها جلوگیری کنند.

هنگامی که کووید-19 برای اولین بار در اوایل سال 2020 به عنوان یک تهدید شناخته شد، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، از عنوان 42 استفاده کرد تا تقریباً همه ورودها را قطع کند.

عنوان 42 به گشت مرزی این امکان را می داد که تقریباً فوراً عبور کنندگان مرزی را به مکزیک یا کشورهای مبدأ آنها بدون پذیرش درخواست مهاجرت آنها اخراج کند.

هنگامی که جو بایدن در ژانویه 2021 به قدرت رسید، از سوی حامیانش تحت فشار قرار گرفت تا عنوان 42 را کاهش دهد یا لغو کند، زیرا واکسن‌های کروناویروس معرفی شده بود و آزمایش در دسترس بود. اما آقای بایدن آن را در جای خود حفظ کرد.

چرا الان داره تموم میشه

تحت عنوان 42، گمرکات و حفاظت از مرزهای ایالات متحده بیش از دو میلیون نفر را اخراج کرده است. با کاهش موارد کووید، مرکز کنترل بیماری (CDC) سیگنال داد که به این سیاست پایان خواهد داد.

اما پایان آن چندین بار به تعویق افتاد زیرا ایالت های جمهوری خواه در ایالات متحده به دنبال حفظ این سیاست بودند.

اما اکنون که اقدامات Covid-19 در 11 مه به پایان می رسد، سرانجام زمان برای عنوان 42 به پایان رسیده است.

اکنون ایالات متحده مهاجرت را چگونه مدیریت خواهد کرد؟

دولت بایدن امیدوار است ترکیبی از مشوق‌ها و مجازات‌ها مانع از عبور گسترده مهاجران از مرز پس از 11 می شود.

به گزارش خبرگزاری AFP، آنها امیدوارند یکی از عوامل بازدارنده استفاده از قانون متفاوت، عنوان 8 باشد.

عنوان 8 امکان حذف سریع فردی را که قوانین ایالات متحده را نقض کرده است به منظور ورود به کشور بدون مستندات را می دهد.

در سال‌های اخیر موازی با عنوان 42 علیه مهاجران استفاده شده است.

پردازش یک فرد تحت دستورالعمل‌های عنوان 8 به طور قابل‌توجهی بیشتر طول می‌کشد – یک ساعت یا بیشتر به جای چند دقیقه – و بنابراین سخت‌تر از عنوان 42 خواهد بود.

پس از پایان این سیاست، طبق گزارش‌ها، مقامات ایالات متحده انتظار دارند که تعداد ورودی‌ها در ماه می به بیش از 10000 نفر در روز افزایش یابد که این رقم در ماه مارس حدود 5000 نفر بود.

آیا دادگاه ها یا کنگره ایالات متحده می توانند عنوان 42 را حفظ کنند؟

خبرگزاری رویترز گفت که CDC در آوریل 2022 تلاش کرد تا عنوان 42 را پایان دهد و گفت که دیگر نیازی به محدود کردن گسترش کووید-19 با توجه به واکسن‌ها و سایر پیشرفت‌های پزشکی نیست.

اما یک قاضی فدرال در لوئیزیانا پس از اعتراض دوجین ایالت ایالات متحده با دادستان های کل جمهوری خواه، که استدلال می کردند افزایش مهاجرت هزینه ایالت ها را متحمل می شود، مانع از فسخ قرارداد شد.

دادگاه عالی ایالات متحده در ماه فوریه پس از اینکه دولت به آنها گفت که این دستور همراه با وضعیت اضطراری کووید، پایان می یابد، پرونده دیگری از عنوان 42 را از تقویم استدلال خود حذف کرد. مشخص نیست که آیا نبردهای حقوقی می تواند پس از 11 می از سر گرفته شود.

به طور جداگانه، یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی در تلاش برای تصویب لایحه‌ای هستند که به مقامات مهاجرت این اختیار را می‌دهد تا مهاجران را برای دو سال دیگر به مکزیک اخراج کنند، اگرچه چشم‌انداز تصویب آن نامشخص است.