اسناد فاش شده یک “خطر جدی” – پنتاگون – RT World News

ارتش ایالات متحده اعتراف کرده است که برخی از اسلایدها “از نظر قالب” با گزارش های طبقه بندی شده مشابه هستند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه در اولین اظهار نظر رسمی درباره انتشار آنلاین اسناد محرمانه اطلاعات نظامی گفت که این نشان دهنده یک “خطر بسیار جدی” به واشنگتن

اسناد مطرح می کنند “یک خطر بسیار جدی برای امنیت ملی و پتانسیل انتشار اطلاعات نادرست.” کریس میگر به خبرنگاران گفت.

یک تیم پنتاگون در حال کار برای ارزیابی واقعی بودن این اسناد است، اما عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مختلف به نظر می‌رسد اسنادی را نشان می‌دهد که از نظر قالب مشابه مواردی است که برای ارائه به‌روزرسانی‌های روزانه به رهبران ارشد ما در مورد عملیات‌های مرتبط با اوکراین و روسیه و همچنین سایر به‌روزرسانی‌های اطلاعاتی استفاده می‌شود.» میغر افزود، در حالی که اصرار داشت که برخی “به نظر می رسد تغییر کرده است.”

در حالی که افشاگری های اولیه مربوط به درگیری اوکراین بود، آخرین دسته از پرونده هایی که روز جمعه منتشر شد حاوی اطلاعاتی در مورد چین، کره جنوبی و … “تئاتر نظامی هند و اقیانوس آرام” خاورمیانه، عملیات ضد تروریسم و ​​اسرائیل.


جاسوسان اسرائیلی اعتراضات ضد نتانیاهو را تشویق کردند - اسناد پنتاگون

“ما هنوز در حال بررسی چگونگی این اتفاق و همچنین دامنه موضوع هستیم.” میقر گفت و افزود که اقداماتی برای نگاه دقیق تر به نحوه توزیع این نوع اطلاعات و برای چه کسانی انجام شده است.

سرکوب جریان اطلاعات در پنتاگون را محدود کرده است و نشان می دهد “سطح بالایی از وحشت” واشنگتن پست آخر هفته در ارتش به نقل از منابع ناشناس داخل وزارت دفاع گزارش داد. یکی از مقامات به رویترز گفت که چهار یا پنج نظریه در مورد اینکه چه کسی می‌توانست منبع باشد وجود دارد “کارمند ناراضی در برابر تهدید خودی.”

هم روسیه و هم اوکراین اهمیت این اسناد را نادیده گرفته اند. به گفته کرملین، مسکو از مدت ها قبل از دخالت مستقیم واشنگتن در این مناقشه آگاه بوده است. در همین حال، تحلیلگران نظامی روسیه حدس زدند که اطلاعات در جلسات توجیهی پنتاگون ممکن است برای گمراه کردن روسیه در مورد اوکراین آتی جعل شده باشد. “ضد حمله بهاری.”

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، ابتدا این اسناد را جعلی رد کرده و روسیه را به انتشار اطلاعات نادرست متهم کرده بود. با این حال، سی‌ان‌ان تا روز یکشنبه گزارش داد که کیف قبلاً برخی از برنامه‌های نظامی خود را در واکنش به افشاگری‌ها تغییر داده است.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین روز دوشنبه در توییتی نوشت که هیچ “تاریخ جادویی” برای حمله اوکراین، و اینکه واقعاً در حال وقوع است “هر روز” در میدان جنگ

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: