پنتاگون: افشای اسناد محرمانه ایالات متحده خطرات امنیتی جدی ایجاد می کند

پنتاگون: افشای اسناد محرمانه ایالات متحده خطرات امنیتی جدی ایجاد می کند

بسیاری از اسناد فاش شده مربوط به جنگ اوکراین بود. (فایل)

واشنگتن:

پنتاگون روز دوشنبه گفت افشای اسناد بسیار حساس ایالات متحده – که بسیاری از آنها مربوط به جنگ در اوکراین است – خطری “بسیار جدی” برای امنیت ملی ایالات متحده است.

به نظر می رسد این نقض، که توسط وزارت دادگستری در حال بررسی است، شامل ارزیابی ها و گزارش های اطلاعاتی محرمانه ای است که نه تنها اوکراین و روسیه، بلکه تحلیل های بسیار حساس از متحدان ایالات متحده را نیز در بر می گیرد.

کریس میگر، دستیار وزیر دفاع در امور عمومی، به خبرنگاران گفت: اسنادی که در فضای مجازی منتشر می‌شوند «یک خطر بسیار جدی برای امنیت ملی هستند و پتانسیل انتشار اطلاعات نادرست را دارند».

میغر گفت: “ما هنوز در حال بررسی چگونگی این اتفاق و همچنین دامنه موضوع هستیم. اقداماتی برای بررسی دقیق نحوه توزیع این نوع اطلاعات و برای چه کسانی انجام شده است.”

ده‌ها عکس از اسناد در روزهای اخیر در توییتر، تلگرام، دیسکورد و سایر سایت‌ها یافت شده است، اگرچه برخی ممکن است هفته‌ها، اگر نه ماه‌ها، قبل از اینکه توجه رسانه‌ها را جلب کنند، هفته‌ها در فضای مجازی منتشر شده باشند.

میگر از اظهار نظر در مورد واقعی بودن این اسناد خودداری کرد و گفت که یک تیم پنتاگون در حال کار برای انجام این ارزیابی است، اما خاطرنشان کرد که به نظر می‌رسد عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی اطلاعات حساسی را نشان می‌دهند.

او گفت: «به نظر می‌رسد عکس‌ها اسنادی را نشان می‌دهند که از نظر فرمت مشابه مواردی است که برای ارائه به‌روزرسانی‌های روزانه به رهبران ارشد ما در مورد عملیات‌های مرتبط با اوکراین و روسیه و همچنین سایر به‌روزرسانی‌های اطلاعاتی استفاده می‌شود، اما برخی «به‌نظر می‌رسد که تغییر کرده‌اند».

این شامل سندی است که در فضای مجازی پخش می شود و به نظر می رسد تغییر کرده است تا نشان دهد اوکراین تلفات بیشتری نسبت به روسیه متحمل شده است، در حالی که نسخه اصلی ظاهراً خلاف آن را می گوید.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)