اسرائیل و امارات متحده عربی در مشارکت نظامی نادر – اخبار RT World

تامین کنندگان دفاعی اسرائیل و امارات توافق کرده اند که به طور مشترک کشتی های بدون سرنشینی را توسعه دهند که می تواند برای طیف وسیعی از نقش های نظامی، از جمله جنگ های ضد زیرساخت، طراحی شود. این اقدام پس از برگزاری رزمایش دریایی دو کشور در هفته گذشته صورت گرفت.

گروه EDGE، سازنده تسلیحات دولتی امارات و صنایع هوافضای اسرائیل (IAI) که توسط دولت اداره می شود، روز پنجشنبه در دبی همکاری خود را اعلام کردند. در بیانیه ای مشترک، این شرکت ها گفتند که سری 170 m-USV (کشتی های سطحی بدون سرنشین مدولار) را برای کاربردهای نظامی و تجاری طراحی خواهند کرد.

این کشتی‌ها که ظاهراً می‌توانند از راه دور یا با استقلال جزئی و کامل کار کنند، انتظار می‌رود برای “عملیات امنیتی دریایی” جمع‌آوری اطلاعات، نظارت، شناسایی و مقابله با زیردریایی‌ها و مین‌ها و به‌عنوان سکوی استقرار برای پرواز و فرود عمودی (VTOL) مانند هلیکوپترها و انواع خاصی از پهپادها.

ادامه مطلب


اسرائیل اولین رزمایش نیروی دریایی را با

برای استفاده تجاری، سازندگان خاطرنشان کردند که می‌توان آن‌ها را برای خدمت در نقش‌های مختلف، از جمله اقیانوس‌شناسی، نظارت بر آلودگی، اکتشاف نفت و گاز، حمل‌ونقل، جستجو و نجات، اطفای حریق، و اولین مداخلات سفارشی کرد.

فیصل البنایی، مدیر اجرایی EDGE، در حالی که منابع و میزان بودجه پروژه یا زمان شروع تولید را مشخص نکرد، این معامله را یک معامله توصیف کرد. “نقطه عطف مهم” که می شود “درهای زیادی را باز کن” برای شرکت در “بازارهای محلی و جهانی، نظامی و تجاری به طور یکسان.”

بر اساس این بیانیه، ساختمان کشتی ابوظبی (ADSB) متعلق به EDGE، کشتی را طراحی کرده و سیستم‌های کنترل پلت فرم و محموله را یکپارچه خواهد کرد. IAI سیستم‌های کنترل مستقل را توسعه می‌دهد و محموله‌های مختلف مورد نیاز مأموریت را برای واحدهای سیستم کنترل فراهم می‌کند.

در ماه مارس، این دو شرکت برای توسعه یک سیستم دفاعی پهپاد مستقل با یکدیگر همکاری کردند “تشخیص، شناسایی و رهگیری طیف وسیعی از تهدیدات.”

هفته گذشته، امارات و بحرین اولین رزمایش دریایی مشترک خود را با نیروی دریایی اسرائیل انجام دادند. ناوگان پنجم آمریکا نیز در نمایش قدرت پنج روزه در دریای سرخ شرکت کرد که رسانه های اسرائیلی آن را پیامی به ایران گزارش کردند.

تمرینات دریایی کمی بیش از یک سال پس از برقراری روابط دیپلماتیک اسرائیل و امارات در توافقنامه های عادی سازی با میانجیگری دولت ترامپ برگزار شد. پیمان ابراهیم چندین دهه اجماع اعراب را برای به رسمیت نشناختن رسمی اسرائیل تا زمانی که موضوع تشکیل کشور فلسطین حل و فصل نشود، شکست.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!