کمیته المپیک خواستار “دیپلماسی آرام” بر سر پنگ شوآی، ستاره تنیس ناپدید شده چین شد

کمیته المپیک خواستار «دیپلماسی آرام» بر سر ستاره ناپدید شده تنیس چین شد

پنگ شوآی مدعی شده بود که او را مجبور به رابطه جنسی با معاون سابق نخست‌وزیر چین کرده‌اند. (فایل)

لوزان:

کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک روز شنبه از «دیپلماسی آرام» برای حل مشکل پنگ شوآی، تنیسور چینی، که از زمان اتهامات علیه معاون سابق نخست‌وزیر علنی دیده نشده است، درخواست کرد.

ادعای پنگ مبنی بر اینکه او در طول یک رابطه چند ساله مجبور به داشتن رابطه جنسی شده بود، به سرعت از رسانه های اجتماعی حذف شد.

در حالی که مقامات تنیس و همچنین سازمان ملل، مقامات چینی را برای ارائه شواهد غیرقابل انکار از محل اختفای پنگ به چالش کشیده اند، این کمیسیون که نماینده ورزشکاران در IOC است، صدای ملایم تری را به وجود آورد.

اما ترهو، بازیکن سابق هاکی روی یخ فنلاند، رئیس کمیسیون ورزشکاران، روز شنبه در توییتی نوشت: «همراه با جامعه جهانی ورزشکاران، IOC AC در مورد وضعیت پنگ شوای، قهرمان سه المپیک بسیار نگران است.

ما از رویکرد دیپلماسی آرامی که اتخاذ می‌شود حمایت می‌کنیم و امیدواریم که منجر به انتشار اطلاعاتی در مورد محل اختفای پنگ شوآی و تأیید امنیت و رفاه او شود.»

ترهو، دارنده دو مدال برنز المپیک، همچنین امیدوار است که “راهی برای تعامل مستقیم بین او (پنگ) و همکاران ورزشکارش پیدا شود.”

این بیانیه بر رویکرد نرم و ملایم اتخاذ شده در روز پنجشنبه توسط IOC تاکید می کند که در نظر دارد چین را تنها سه ماه قبل از میزبانی بازی های المپیک زمستانی پکن مورد توهین قرار دهد.

سخنگوی کمیته المپیک در بیانیه ای کوتاه روز شنبه به “نگرانی های ابراز شده توسط بسیاری از ورزشکاران و کمیته های ملی المپیک” اذعان کرد اما تاکید کرد که به “دیپلماسی آرام” خود ادامه خواهد داد.

در بیانیه کمیته بین‌المللی المپیک آمده است: «این رویکرد به این معنی است که ما به گفت‌وگوی آزاد در همه سطوح با جنبش المپیک چین ادامه خواهیم داد».

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)