استقرار نیروهای ایالات متحده برای تخلیه احتمالی سفارت سودان

استقرار نیروهای ایالات متحده برای تخلیه احتمالی سفارت سودان

بیش از 300 نفر از زمان شروع درگیری ها در روز شنبه کشته شده اند. (فایل)

واشنگتن:

پنتاگون روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده نیروهایی را برای آماده شدن برای تخلیه احتمالی کارکنان سفارت آمریکا در سودان در حالی که جناح های رقیب در خارطوم می جنگند، مستقر می کند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در حال استقرار قابلیت‌های اضافی در نزدیکی منطقه برای اهداف اضطراری مربوط به تأمین امنیت و تسهیل خروج پرسنل سفارت آمریکا از سودان هستیم».

بیش از 300 نفر از زمان آغاز درگیری های روز شنبه میان نیروهای وفادار به عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و معاون وی، محمد حمدان داگلو، که فرماندهی نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF) را بر عهده دارد، کشته شده اند.

برخی از شدیدترین نبردها در پایتخت خارطوم رخ داده است، شهری که پنج میلیون نفر را در خود جای داده است که اکثر آنها در خانه های خود بدون برق، غذا و آب اسیر شده اند.

RSF، یک نیروی قدرتمند تشکیل شده از اعضای شبه نظامی جنجاوید که سال ها خشونت شدید در دارفور را رهبری می کرد، گفته بود که نیروهایش مانند ارتش، از عصر چهارشنبه به مدت 24 ساعت “به طور کامل به آتش بس کامل متعهد خواهند شد”.

اما شاهدان گفتند که تیراندازی در خارطوم متوقف نشد، زیرا آتش بس دیگری در عرض چند دقیقه پس از آغاز فرضی آن برای دومین بار در چند روز گذشته نقض شد.

آن سوی خارطوم، شاهدان از انفجارهای مهیب در شهر عبید، در ایالت مرکزی کردفان شمالی خبر دادند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)