فیس‌بوک گزارش‌های سیمور هرش را «نادرست» می‌داند – اخبار جهانی RT

غول رسانه های اجتماعی ایالات متحده به ادعاهای متقابل توسط “واقعیت شناسان مستقل” از نروژ و اوکراین استناد کرده است.

فیس‌بوک پس از اینکه تصمیم گرفت گزارش‌های روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی، سیمور هرش را به عنوان برچسب‌گذاری کند، مورد انتقاد قرار گرفته است “کاذب.” هرش ادعاهایی در مورد دخالت آمریکا در خرابکاری خطوط لوله نورد استریم و دزدی ادعایی کمک های ایالات متحده توسط کی یف داشته است، اگرچه غول رسانه های اجتماعی گفته است. “راستی آزمایی” توسط رسانه های مرتبط با نروژ و اوکراین استفاده خود از این برچسب را توجیه کرد.

هرش در فوریه مدعی شد خرابکاری سال گذشته در خطوط لوله نورد استریم که برای انتقال گاز از روسیه به آلمان ساخته شده بود، به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و توسط تیم مشترک آمریکا و نروژ انجام شده بود. هر دو کشور هر گونه مسئولیتی را رد کرده اند.

مقاله هرش در مورد خرابکاری خط لوله، که او در پلتفرم Substack منتشر کرد، اکنون به عنوان پرچم گذاری شده است. “اطلاعات غلط” مایکل شلنبرگر روزنامه نگار روز پنجشنبه به فیس بوک اشاره کرد. فیس‌بوک از اشخاص ثالث استفاده می‌کند که آن‌ها را حقیقت‌سنجی مستقل می‌داند تا در مورد هشدار دادن به کاربران در مورد محتوای لینک‌های ارسال شده در پلتفرم تصمیم‌گیری کند.

در حالی که ادعاهای هرش مورد مناقشه است، فیس بوک “تصمیم گرفته است که طرفی بگیرد” و است “سانسور” روزنامه نگار کهنه کار، شلن برگر استدلال کرد.

بررسی کننده واقعیت در این مورد، پخش کننده عمومی نروژی NRK بود. در 14 مارس، این سازمان مقاله‌ای توسط Faktisk.no، یک نهاد نظارتی رسانه‌ای که NRK را جزو شرکای خود می‌داند، تجدید چاپ کرد. سازمان دیده بان ادعا کرد که بر اساس داده های منبع باز، هرش در مورد ادعای دخالت کشتی های نیروی دریایی نروژ در خرابکاری نورد استریم اشتباه کرده است.

هرش اشتباه می‌کند یا درست، گزارش‌های او باید به صورت عمومی مورد بحث قرار گیرد، نه سانسور. شلنبرگر، که اخیراً به افشای سانسور رسانه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از فایل‌های توییتر کمک کرد، اصرار داشت.

«اقدامات فیس‌بوک در تضاد با سنت آمریکا در بحث آزاد و آزاد و رد سانسور مخفیانه و مستبدانه است.» او اضافه کرد.


زلنسکی و تیمش حداقل 400 میلیون دلار از کمک های ایالات متحده را سرقت کردند - سیمور هرش

هرش هفته گذشته گزارش بمب دیگری را منتشر کرد که در آن مدعی شد اطلاعات ایالات متحده از اختلاس بزرگ کمک های آمریکایی توسط رهبری اوکراین آگاه است. فیسبوک نیز این گزارش را به عنوان برچسب گذاری کرد “کاذب” با استناد به نظر StopFake.org – یک سازمان نظارتی رسانه ای مستقر در اوکراین و با بودجه غرب که برای مبارزه با “اطلاعات نادرست روسیه.”

StopFake ادعای هرش را رد کرد زیرا Substack یک پلتفرم خود انتشار است، نه یک به اصطلاح خروجی قدیمی. همچنین به اظهارات مقامات آمریکایی اشاره کرد که مدعی شدند هیچ مدرکی دال بر انتقال کمک های آمریکا به اوکراین ندیده اند. اگر ادعاهای هرش درست بود، فساد “برای حسابرسان آمریکایی شناخته شده است و تاثیر منفی بر کمک به اوکراین خواهد داشت.” خروجی اعلام کرد.

هرش وضعیت اوکراین را با آنچه در افغانستان طی دو دهه حضور نظامی ایالات متحده در آنجا اتفاق افتاد مقایسه کرد. گزارش‌های بازرسان آمریکایی سال به سال فساد گسترده را افشا می‌کرد، اما به نظر نمی‌رسید که این امر بر هزینه‌های ایالات متحده برایبازسازی” به هر طریق قابل توجهی تلاش می کند.