استقبال از ایلان ماسک با ضیافت در سفر چین: غذای 16 نفره

16-غذای غذا: ایلان ماسک در سفر به چین با ضیافت پذیرایی شد

ایلان ماسک در جریان سفر خود به چین مورد تحسین مردم چین قرار گرفت.

پکن:

او یک “پیشگام”، “برادر مادر” است و برخی از او می خواهند رئیس جمهور ایالات متحده شود. ایلان ماسک میلیاردر در طول سفر خود به چین و در عین حال که سه وزیر دولتی را نیز برای مخاطبان تامین می کرد، مورد تحسین مردم چین قرار گرفت.

از زمان ورود به پکن در روز سه‌شنبه، مدیرعامل شرکت تسلا با وزرای خارجه، بازرگانی و صنعت چین دیدار کرده و با Zeng Yuqun، رئیس تامین‌کننده باتری CATL، شام خورده است.

در حالی که اطلاعات کمی از این بحث‌ها وجود دارد – وزارت صنعت فقط گفته است که ماسک و رئیس آن جین ژوانگ‌لونگ در مورد توسعه خودروهای الکتریکی و خودروهای متصل به تبادل نظر پرداختند – این امر مانع از سرازیر شدن شور و شوق ماسک در رسانه‌های اجتماعی چینی نشده است.

یکی از کاربران اظهار داشت: “او یک بت جهانی است.” یکی دیگر می‌گوید: «الون ماسک بسیار عالی است، اگر چین می‌توانست فردی مانند ایلان ماسک را داشته باشد.

سفر اعلام نشده ماسک جدیدترین سفر یک مدیر عامل اصلی ایالات متحده به چین از زمانی است که این کشور سیاست ضد کووید صفر خود را تغییر داده و مرزهای خود را بازگشایی کرده است. تیم کوک اپل در ماه مارس بازدید کرد، در حالی که جیمی دیمون از جی پی مورگان و لاکسمن ناراسیمهان از استارباکس نیز این هفته در چین هستند.

اما در مقایسه با استقبال کم‌اهمیت همتایانش، دیدار ماسک یک موضوع پرطرفدار است و محبوبیت او علیرغم افزایش تنش‌های آمریکا و چین، با علاقه شدید به نظرات او در مورد هوش مصنوعی و وسایل نقلیه الکتریکی نشان داده شده است.

عکس‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که حتی منوی غذای 16 وعده‌ای در رستوران لوکس Man Fu Yan که او عصر سه‌شنبه با Zeng از CATL به اشتراک گذاشته بود، پرمخاطب بود.

این منو که با دو اسب پرورش داده شده است – نمایشی از شخصیت اسب که در نام چینی ماسک استفاده می شود – تسلا را به عنوان یک اسب تیره توصیف می کند که «متفاوت از شرکت های خودروسازی سنتی است».

برخلاف طوفان رسانه‌های اجتماعی در چین و تمایل او در خانه به ایجاد موج در توییتر (که اکنون مالک آن است)، ماسک هنوز در طول سفر خود اظهارنظر عمومی نکرده است. توییتر در چین مسدود شد.

تسلا و CATL به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. وزارت بازرگانی نیز به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. وزارت امور خارجه به نقل از این میلیاردر، اقتصاد آمریکا و چین را “دوقلوهای به هم چسبیده” توصیف کرد و گفت که با جدایی آنها مخالف است.

اولین سفر ماسک به چین در سه سال اخیر در حالی انجام می شود که تسلا با رقابت شدید خودروهای الکتریکی ساخت چین و برخی عدم اطمینان در مورد برنامه های توسعه کارخانه شانگهای مواجه است.

این کارخانه در سال گذشته بیش از 700000 خودرو مدل Y و مدل 3 تولید کرد که بیش از نیمی از تولید جهانی این شرکت است.

مشخص نیست که آیا تسلا برای توسعه کارخانه با موانع قانونی مواجه است یا خیر.

سرمایه‌گذاران همچنین مشتاقند بدانند که آیا قانون‌گذاران چین از انتشار ویژگی‌های پیشرفته کمک راننده تسلا پاک می‌کنند یا خیر. این ویژگی‌ها در ایالات متحده به عنوان بخشی از نرم‌افزار «خودرانی کامل» در دسترس هستند که هر وسیله نقلیه به قیمت 15000 دلار به فروش می‌رسد.

به گفته منابع، ماسک قرار است اواخر هفته با مقامات ارشد چینی دیگر دیدار کند و از کارخانه شانگهای بازدید کند، اگرچه مشخص نیست که دقیقاً با چه کسی ملاقات خواهد کرد یا درباره چه موضوعاتی صحبت خواهند کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)