مقامات ونیز نشان می‌دهند که چرا کانال بزرگ سبز فلورسنت شده است

مقامات ونیز نشان می‌دهند که چرا کانال بزرگ سبز فلورسنت شده است

حباب رنگ سبز اولین بار در روز یکشنبه مورد توجه قرار گرفت و به دنبال آن به آرامی رشد کرد.

مقامات روز دوشنبه فاش کردند که تکه ای از آب سبز فلورسنت که در کانال معروف گراند ونیز ظاهر شد، توسط ماده شیمیایی فلورسین ایجاد شد. لوکا زایا، فرماندار منطقه ونتو ایتالیا که این شهر در آن واقع شده است، در یک پست توییتری گفت که آژانس منطقه ای حفاظت و پیشگیری از محیط زیست ونتو (ARPAV) ماده سبز رنگ موجود در آب را آزمایش کرده و آن را به عنوان فلورسین شناسایی کرده است.

آقای زایا فاش نکرد که چگونه این ماده ممکن است وارد آب شده باشد یا اینکه دولت ایده‌ای دارد که چه کسی آن را معرفی کرده است. با این حال، او ابراز نگرانی کرد که این حادثه می تواند کپی کنندگان را تشویق کند، که ممکن است بخواهند کانال را عمدا آلوده کنند.

“خطر آلودگی ناشی از لکه سبز فلورسنت که صبح دیروز در آب های ونیز ظاهر شد، وجود ندارد، اما خطر تقلید نگران کننده است. متأسفانه، ونیز به صحنه اقدامات بسیار فراتر از خطوط تبدیل شده است: پاسخ های کافی و قوی لازم است.” آقای زایا به ایتالیایی نوشت.

فرماندار در توئیت بعدی افزود: “تکنسین های ARPAV آب رنگی را برداشتند و اولین آنالیزها را در اواخر صبح انجام دادند. به نظر می رسد مایع سبز رنگ یک ترکیب آلی رنگی است که برای بازرسی آب یا در غارنوردی استفاده می شود.”

همچنین بخوانید | آژانس جاسوسی کره جنوبی: کیم جونگ اون ممکن است بی خوابی داشته باشد و مشکل وابستگی به الکل بدتر شود

مطابق با اسکای نیوزفلورسئین یک ماده شیمیایی غیر سمی است و عمدتاً در ساخت و سازهای زیر آب برای کمک به شناسایی نشتی ها استفاده می شود. این ماده شیمیایی را می توان در پزشکی – به شکل قطره چشم – برای شناسایی ضایعات و اجسام خارجی استفاده کرد.

با این حال، طبق گزارش CNN، علیرغم غیر سمی بودن، غلظت بالای فلورسین موجود در کانال نشان داد که احتمالاً نتیجه یک تصادف نبوده است. ARPAV آزمایش‌های بیشتری را برای تعیین میزان اضافه شدن این ماده به آب انجام خواهد داد.

قابل ذکر است که حباب رنگ سبز اولین بار در صبح یکشنبه مشاهده شد و به دنبال آن به آرامی رشد کرد.