از اوگاندا تا ژاپن – وحشتناک ترین فرقه های جهان

از اوگاندا تا ژاپن - وحشتناک ترین فرقه های جهان

پلیس کنیا اجساد مظنون به اعضای فرقه را در شرق این کشور پیدا کرد.

پس از کشف وحشتناک اجساد حداقل 73 عضو مظنون فرقه در کنیا که گمان می‌رود از گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند، به دیگر فرقه‌های قاتل بدنام نگاه می‌کنیم.

914 کشته، آخرالزمان جنگل گویان

در یکی از دراماتیک‌ترین قتل‌های دسته جمعی-خودکشی تاریخ مدرن، 914 بزرگسال و کودک از یک فرقه آمریکایی در جنگل کشور کوچک آمریکای جنوبی گویان در 18 نوامبر 1978 جان باختند.

آنها توسط یک واعظ کاریزماتیک ایالات متحده، جیم جونز، که اعضای فرقه معبد مردمی خود را وادار به انجام “خودکشی انقلابی” کرد، به مرگ آنها منجر شد، و از والدین خواست که به فرزندان خود سم بدهند، در حالی که دیگران در تلاش برای فرار با شلیک گلوله یا مجبور به نوشیدن نوشیدنی شدند. مایع کشنده

جونز که پیروان خود را از سانفرانسیسکو به گویان منتقل کرده بود تا از سرکوب فرقه توسط مقامات آمریکایی جلوگیری کند، با شلیک گلوله به سرش جسد پیدا شد. هرگز مشخص نشد که او بر اثر خودکشی مرده است یا گلوله خورده است.

بیش از 700 کشته در اوگاندا

یکی دیگر از بدترین قتل عام های مربوط به فرقه در جهان در منطقه کانونگو در جنوب غربی اوگاندا در سال 2000 رخ داد که در آن حدود 700 نفر از اعضای جنبش برای بازسازی ده فرمان خدا در آتش سوختند.

اعضای فرقه، که معتقد بودند جهان در آغاز هزاره به پایان خواهد رسید، در داخل یک کلیسا قفل شده بودند و درها و پنجره ها از بیرون بسته شده بودند.

سپس ساختمان به آتش کشیده شد.

رهبران فرقه که مظنون به مرگ آنها بودند، هرگز پیدا نشدند.

محاصره واکو: نزدیک به 80 کشته

در سال 1993، 76 نفر از اعضای یک فرقه در واکو، تگزاس، از جمله 20 کودک، در آتش سوزی در قلعه چوبی خود که توسط ماموران فدرال پس از یک محاصره 51 روزه مورد هجوم قرار گرفت، جان باختند.

دیوید کورش، رهبر کاریزماتیک فرقه داویدیان شاخه – که از کلیسای ادونتیست روز هفتم جدا شد – همراه با بسیاری از پیروانش درگذشت.

مقامات ایالات متحده این گروه را به انباشت تسلیحات متهم کرده بودند و حکم بازداشت کورش و حکم تفتیش مجتمع را دریافت کرده بودند که منجر به بن بست پرتنش چند هفته ای شد.

1994: معبد خورشیدی

اجساد 48 عضو فرقه معبد خورشیدی روز رستاخیز، از جمله رهبران آن، در روستاهای Cheiry و Granges-sur-Salvan سوئیس در اکتبر 1994 کشف شد.

در مجموع، بیش از 70 نفر از اعضای فرقه ای که توسط یک درمانگر هومیوپاتی تأسیس شده بود، جان خود را از دست دادند، از جمله 10 نفر که در استان کبک کانادا زندگی می کردند و 16 نفر که اجساد سوخته آنها در کوه های ورکورس در جنوب شرقی فرانسه پیدا شد.

یادداشت‌های برخی از اعضا حاکی از خودکشی دسته‌جمعی بود، اما بازرسان گفتند که دو سوم کشته‌شدگان می‌توانستند به قتل رسیده باشند.

مسمومیت دروازه بهشت

در سال 1997، 39 نفر از اعضای فرقه دروازه بهشت ​​در سن دیگو، کالیفرنیا، همزمان با ورود دنباله دار هیل باپ، در یک خودکشی دسته جمعی با مسمومیت شرکت کردند و این را سیگنالی برای خروج خود از زمین دانستند.

کشته شدگان شامل مارشال اپل وایت، یکی از بنیانگذاران فرقه بود.

بانی نتلز، بنیانگذار دیگر فرقه که معتقد بود اعضای آن می توانند با رد ماهیت انسانی خود، خود را به موجودات فرازمینی جاودانه تبدیل کنند، در سال 1985 بر اثر سرطان درگذشت.

حمله گاز سارین ژاپن

فرقه رستاخیز Aum Shinrikyo پشت حمله بدنام در ژاپن در سال 1995 بود که در آن اعضای گاز سمی سارین را به شبکه متروی توکیو پرتاب کردند و 13 نفر را کشتند و هزاران نفر دیگر را بیمار کردند.

این ماده شیمیایی به صورت مایع در پنج نقطه در ساعات شلوغی منتشر شد و باعث شد مسافران از قطارهایی که در تلاش برای نفس کشیدن بودند، تلوتلو بخورند.

در مقر فرقه در نزدیکی کوه فوجی، مقامات گیاهی یافتند که قادر به تولید سارین کافی برای کشتن میلیون‌ها نفر بود.

سیزده عضو Aum، از جمله رهبر فرقه، شوکو آساهارا، به دلیل این جنایت اعدام شدند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)