اروپا در حالی که Omicron قاره را جارو می کند، کریسمس را محدود می کند

اروپا در حالی که Omicron قاره را جارو می کند، کریسمس را محدود می کند

لندن:

بریتانیا روز دوشنبه، یک روز پس از اینکه هلند چهارمین قرنطینه را به دلیل شیوع سریع نوع Omicron از ویروس کرونا و در حالی که سایر کشورهای اروپایی در فکر اعمال محدودیت در کریسمس بودند، از محدود کردن تجمعات خودداری کرد.

عفونت های Omicron به سرعت در سراسر اروپا و ایالات متحده در حال افزایش است، هر دو یا سه روز یک بار در لندن و جاهای دیگر دو برابر می شود و تلفات سنگینی را بر بازارهای مالی وارد می کند که از تأثیر آن بر بهبود اقتصاد جهانی بیم دارند.

این نوع اولین بار ماه گذشته در جنوب آفریقا و هنگ کنگ شناسایی شد و تاکنون در حداقل 89 کشور گزارش شده است. شدت بیماری ناشی از آن نامشخص است.

مارک روته، نخست‌وزیر هلند روز شنبه تعطیلی را اعلام کرد و دستور داد همه فروشگاه‌ها به جز فروشگاه‌های ضروری، و همچنین رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، موزه‌ها و سایر مکان‌های عمومی از یکشنبه تا حداقل 14 ژانویه تعطیل شوند.

دومینیک راب، معاون نخست‌وزیر بریتانیا روز دوشنبه با رد تشدید محدودیت‌های اجتماعی قبل از کریسمس، گفت: دوازده نفر در بریتانیا بر اثر ابتلا به نوع Omicron از ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

او به رادیو تایمز گفت: «من نمی‌توانم تضمین‌های سخت و سریع بدهم. “در ارزیابی وضعیت، ما به شدت به داده های واقعی که از طریق آن ارائه می شود تکیه می کنیم و ارزیابی این موضوع مهم در مورد شدت Omicron کمی بیشتر طول می کشد.”

ساجد جاوید، وزیر بهداشت روز یکشنبه گفت که دولت از نزدیک این داده ها را زیر نظر دارد. هر تصمیمی برای محدود کردن نحوه برگزاری جشن کریسمس برای نخست‌وزیر بوریس جانسون، هزینه سیاسی بالایی را به همراه خواهد داشت، زیرا اقتدار او به دلیل سوالاتی در مورد اینکه آیا او و کارکنانش قوانین قرنطینه را در سال گذشته زیر پا گذاشته‌اند یا خیر، تضعیف شده است.

هیئت مشاوره علمی دولت آلمان روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لازم است تماس‌ها محدودتر شود، زیرا داده‌های تاکنون نشان می‌دهد که تقویت‌کننده‌ها به تنهایی برای مهار شیوع ویروس کافی نیستند.

هندریک وست، نخست‌وزیر ایالت نوردراین-وستفالن، محدودیت‌های تماس را برای افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند یا واکسن تقویت‌کننده انجام داده‌اند را رد نکرد.

او روز دوشنبه به پخش کننده ARD گفت: «ما باید مراقب باشیم که هر چیزی را رد کنیم.

ایرلند روز جمعه دستور داد بارها و رستوران‌ها در ساعت 8 شب تعطیل شوند و ظرفیت را در همه رویدادهای عمومی کاهش داد. روزنامه‌ها روز یکشنبه گزارش دادند ایتالیا همچنین در حال بررسی اقدامات جدیدی برای جلوگیری از افزایش عفونت‌ها است.

پایین های دو هفته ای

سهام سقوط کرد و قیمت نفت بیش از 3 درصد در روز دوشنبه کاهش یافت.

پس از اینکه سناتور جو منچین، یک دموکرات میانه رو که امیدهای جو بایدن رئیس جمهور جو بایدن برای تصویب یک لایحه سرمایه گذاری داخلی عظیم را کلید می زند، روز یکشنبه گفت که از این بسته حمایت نمی کند، معاملات آتی اس اند پی و نزدک 1.3 درصد کاهش یافت که به کاهش باز شدن وال استریت اشاره کرد. .

سهام اروپا و انگلیس به ترتیب 1.9% و 1.8% افت کردند و به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر رسیدند.

تحلیلگران دویچه بانک در یادداشتی گفتند: “Omicron… یکی از بزرگترین مسائل بازارها در حال حاضر باقی مانده است و چشم انداز حرکت به پایان سال را به طور قابل توجهی تیره کرده است.” “.

اسرائیل با اشاره به نگرانی در مورد نوع Omicron، ایالات متحده را به لیست “پرواز ممنوع” خود اضافه کرد. آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی ایالات متحده، گفت که اومیکرون در حال «غواصی در سراسر جهان» است و از آمریکایی‌ها خواسته است که واکسن‌های تقویت‌کننده دریافت کنند.

بر اساس آمار رویترز، از ابتدای ماه جاری، موارد ابتلا به کووید در ایالات متحده 50 درصد افزایش یافته است.

ایالت نیویورک سومین روز متوالی رکورد خود را با بیش از نیمی از موارد در شهر نیویورک به ثبت رساند، جایی که شهردار بیل دی بلازیو از کشور خواست تا برای مبارزه با نوع Omicron با واکسیناسیون، “در شرایط جنگی قرار گیرد”.

تایلند در حال بررسی بازگرداندن قرنطینه اجباری برای بازدیدکنندگان خارجی است زیرا وزارت بهداشت اولین مورد انتقال محلی نوع ویروس کرونا را در این کشور گزارش کرده است.

استرالیا به نوبه خود در حال تلاش برای کاهش محدودیت ها با وجود افزایش پیش بینی شده عفونت ها است، امیدوار است که تلقیح ها به دور نگه داشتن مردم از بیمارستان کمک کند.

از زمان شناسایی اولین موارد در چین در دسامبر 2019، بیش از 274.24 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بیش از 5.65 میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)