ایران درباره انفجارهای نزدیک نیروگاه هسته‌ای توضیح می‌دهد – RT World News

ایران گفته است که انفجارهای بالای نیروگاه اتمی بوشهر در ساعات اولیه بامداد دوشنبه مربوط به یک رزمایش دفاع هوایی بوده است، زیرا ارتش بازی‌های جنگی را در سراسر کشور راه‌اندازی می‌کند.

محمدتقی ایرانی، معاون استاندار بوشهر روز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های دولتی ایران گفت: نیروگاه میزبان مانورهای صبح زود برای آمادگی برای تجاوزات احتمالی در آینده بوده است.

این رزمایش پدافند هوایی با آمادگی کامل و هماهنگی با نیروهای مسلح ساعت 5 صبح به وقت محلی برگزار شد. ایرانی بیان کرد.

پیش از اظهارات ایرانی، گزارش هایی مبنی بر آتش ضدهوایی در اطراف نیروگاه منتشر شده بود. به نظر می رسد ویدئویی که در فضای مجازی پخش می شود تمرینات دفاع هوایی در حال انجام را نشان می دهد.

رسانه‌های دولتی گزارش دادند که ایران هفدهمین دوره بازی‌های جنگی پنج روزه سالانه پیامبر اعظم را آغاز کرده است. [The Great Prophet].

رزمایش مشترک در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان‌های نیروی زمینی، دریایی و هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال انجام است.

به مناسبت آغاز رزمایش، یک فرمانده ارشد نظامی ایران پیامی تهدیدآمیز خطاب به اسرائیل صادر کرد. در صورتی که اسرائیل حملاتی را علیه ایران انجام دهد، نیروهای مسلح ما فوراً به تمامی مراکز، پایگاه‌ها، مسیرها و فضاهایی که برای انجام تجاوز استفاده می‌شود، حمله خواهند کرد. سرلشکر غلامعلی رشید با نذر الف “له کردن” پاسخ به گزارش نورنیوز.

ادامه مطلب


پدافند هوایی آمریکا به موشک هایی که منطقه سبز بغداد را هدف قرار می دهد پاسخ می دهد

سایت های هسته ای ایران مدت هاست که منبع توجه بین المللی بوده است. طی سال گذشته، احزاب به طور پراکنده در وین با هدف بازگرداندن ایران و ایالات متحده به شرایط توافق اتمی دوران اوباما که محدودیت‌هایی را برای جاه‌طلبی‌های هسته‌ای تهران ایجاد می‌کند، ملاقات کرده‌اند.

رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ در سال 2018 به طور یکجانبه آمریکا را از برنامه جامع اقدام مشترک خارج کرد و تحریم های شدید اقتصادی علیه ایران را به عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری دوباره اعمال کرد. ایران با زیر پا گذاشتن مجموعه ای از تعهداتی که قبلاً بر اساس مفاد توافق با آنها موافقت کرده بود، پاسخ داد.