ارزش امپراتوری تجاری دونالد ترامپ از زمان خروج وی از قدرت، حداقل 1.2 میلیارد دلار بوده است

ارزش امپراتوری تجاری دونالد ترامپ از زمان خروج وی از قدرت، حداقل 1.2 میلیارد دلار بوده است

تعیین ارقام دقیق دشوار است.

یک سند فدرال که روز جمعه منتشر شد نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، امپراتوری تجاری خود را حداقل 1.2 میلیارد دلار ارزیابی می کند، زیرا او پس از ترک سمت خود، از مشارکت های سخنرانی و سرمایه گذاری هایی مانند کارت های تجارت دیجیتال پول دریافت کرده است.

بر اساس گزارش افشای مالی 101 صفحه ای که به کمیسیون انتخابات فدرال ارائه شده است، امپراتوری او در سال 2021 و بیشتر سال 2022 حداقل 282 میلیون دلار درآمد داشته است.

تعیین ارقام دقیق دشوار است – هم به این دلیل که بسیاری از دارایی‌های ترامپ در دارایی‌های املاک غیر نقدی هستند و هم به این دلیل که افشای اطلاعات فدرال فقط در محدوده‌های وسیعی نیاز به گزارش دارد، که بالاتر از 50 میلیون دلار است. 19 دارایی ترامپ در این محدوده ارزش داشت، از جمله چوب گلف او در ویرجینیا و ترنبری، اسکاتلند.

با این حال، این پرونده نشان داد که ترامپ، که تجربه تجاری خود را در اولین مبارزات انتخاباتی خود در کاخ سفید برجسته کرد، همچنان مردی ثروتمند است و راه هایی برای سود بردن از حرفه سیاسی خود در دوران پس از ریاست جمهوری خود پیدا کرده است. او از فروش کارت های تجارت دیجیتالی که تصاویر کارتونی او را در ژست های ابرقهرمانی نشان می داد، یک میلیون دلار درآمد کسب کرد.

ارزش دارایی‌های او در گروه رسانه و فناوری ترامپ، شرکت مادر وب‌سایت Truth Social مانند توییتر او، 25 تا 50 میلیون دلار بود. ترامپ مالک 90 درصد این شرکت است که به دنبال تأییدیه نظارتی است تا توسط شرکت چک سفید Digital World Acquisition Corp خریداری شود.

ترامپ کسانی را که بیش از 5 میلیون دلار هزینه سخنرانی به او پرداخت کرده اند را فاش نکرد. در سال 2016، او از رقیب دموکرات خود، هیلاری کلینتون، به دلیل کسب درآمد میلیونی به دلیل سخنرانی برای مشتریان شرکتی مانند Goldman Sachs Group Inc انتقاد کرد. نامزدها موظفند هر منبعی را که در طول دوره تشکیل پرونده به آنها 5000 دلار یا بیشتر پرداخت می کند، افشا کنند.

ترامپ تعداد بدهی‌های خود را حداقل 225 میلیون دلار فهرست کرده است. این شامل وام های رهنی بیش از 50 میلیون دلاری بود که او در برج ترامپ در نیویورک و ترامپ ملی دورال در فلوریدا در سال 2022 از بانک آکسوس گرفت. او حداقل 165 میلیون دلار بدهی، از جمله وام های دویچه بانک در برج ترامپ و هتل بین المللی ترامپ در واشنگتن را که فروخت، پرداخت کرد.

ملانیا ترامپ که در زمانی که بانوی اول بود درآمد کمی از خارج داشت، پس از ترک کاخ سفید نیز وضعیت خوبی داشته است. او بین 1 تا 5 میلیون دلار از طریق حق امتیاز حرفه مدلینگ خود و از یک سری آثار هنری دیجیتال با نسخه محدود به نام توکن های غیرقابل تعویض یا NFT گزارش داد.

این پرونده، که سرمایه‌گذاری‌های رئیس‌جمهور سابق را نیز فهرست می‌کند، سال 2021 و بیشتر سال 2022 را پوشش می‌دهد. ترامپ برای تکمیل گزارش دو بار تمدید کرد و آن را درست قبل از پایان مهلت ارسال کرد تا از جریمه 200 دلاری جلوگیری کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)