شطرنج باز مرد برای تقلب در مسابقات زنان در کنیا لباس های ضربدری می پوشد

شطرنج باز مرد برای تقلب در مسابقات زنان در کنیا لباس های ضربدری می پوشد

بازیکن شیاد از مسابقات اخراج شد

یک شطرنج‌باز 25 ساله اهل کنیا موفق شد در مسابقات شطرنج آزاد زنان کشورش راه خود را به دست آورد. استنلی اوموندی، شیاد، به تقلب اعتراف کرد و گفت که این تقلب ناشی از نیازهای مالی بوده است.

این مرد با پوشیدن برقع و عینک زدن هویت خود را مخفی نگه داشت. به گزارش بی بی سی، استنلی اوموندی خود را با نام Millicent Awour ثبت کرده بود. با این حال، پس از مشکوک شدن کارکنان مسابقات به موفقیت این بازیکن، پوشش او منفجر شد.

به گزارش Chess.com، سازمان دهندگان در ابتدا در مورد مداخله مردد بودند، پس از دور چهارم تصمیم به تحقیق گرفتند. او را به یک اتاق خصوصی بردند و از او درخواست هویت کردند، او در نهایت حقیقت را فاش کرد که او یک دانشجوی دانشگاه است که در بحران مالی به سر می برد.

«دلیل آن به دلیل نیازهای مالی بود، اما عمیقاً از اقدام خود پشیمان هستم [am] او در نامه ای نوشت.

بازیکن شیاد که دارای ریتینگ کلاسیک بین المللی نزدیک به 1500 و ریتینگ بلیتز نزدیک به 1750 است، در انتظار اقدامات انضباطی از مسابقات اخراج شده است. Chess.com گزارش داد که امتیازاتی که او به دست آورد برعکس شد و به حریفانش تعلق گرفت.

کنیا اوپن که هفته گذشته برگزار شد، یک رقابت سالانه است که در نایروبی، پایتخت کنیا واقع شده است. به گزارش بی بی سی، نسخه امسال بیش از 400 بازیکن از 22 کشور را جذب کرد.