اتحادیه اروپا خواستار سانسور آنلاین بیشتر است – RT World News

توییتر و 18 پلتفرم بزرگ دیگر در صورت عدم مقابله با “اطلاعات نادرست” با جریمه روبرو خواهند شد.

کمیسیون اروپا 19 پلتفرم آنلاین را بر اساس قانون خدمات دیجیتال خود تعیین کرده است، اقدامی که در صورت هدف قرار دادن تبلیغات کاربران خاص، انتشار محتوای غیرقانونی یا عدم موفقیت آنها را در معرض جریمه های سنگین قرار می دهد. “به گسترش اطلاعات نادرست رسیدگی کنید.”

کمیسیون در اطلاعیه ای روز سه شنبه 17 نفر را نام برد “پلتفرم های آنلاین بسیار بزرگ” و دو موتورهای جستجوی آنلاین بسیار بزرگ، به عنوان کسانی که حداقل به 45 میلیون کاربر فعال ماهانه می رسند تعریف می شود. از جمله پلتفرم های ذکر شده فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و توییتر هستند، در حالی که گوگل و بینگ مایکروسافت دو موتور جستجوی تعیین شده هستند.

این تصمیم به این معنی است که از ماه اوت، این پلتفرم‌ها باید با قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) مطابقت داشته باشند، قانون گسترده‌ای که در نوامبر اجرایی شد.

برای جلوگیری از جریمه تا 6 درصد از گردش مالی سالانه جهانی خود، کمیسیون اعلام کرد که این پلتفرم‌ها باید همه تبلیغات را به این صورت برچسب بزنند و از هدف قرار دادن تبلیغات برای کاربران خودداری کنند. “داده های حساس” مانند قومیت، جنسیت یا گرایش سیاسی آنها.


اتحادیه اروپا ایلان ماسک را به تحریم تهدید کرد

هدف قرار دادن تبلیغات به سمت کودکان دیگر مجاز نخواهد بود و پلتفرم‌ها مجبور خواهند بود “سیستم های خود را برای اطمینان از سطح بالایی از حریم خصوصی، امنیت و ایمنی خردسالان دوباره طراحی کنید.” کمیسیون گفت.

با توجه به تعدیل محتوا، پلتفرم‌ها ملزم به محدود کردن آن خواهند بود «انتشار محتوای غیرقانونی» و “به گسترش اطلاعات نادرست رسیدگی کنید.” در کل متن DSA این کلمه ذکر شده است “اطلاعات غلط” 13 بار بدون تعریف. فعالان آزادی بیان استدلال کرده‌اند که این اصطلاح اغلب توسط دولت‌ها برای ساکت کردن روایت‌های واقعی و در عین حال ناخوشایند سیاسی استفاده می‌شود.

این کمیسیون همچنین هشدار داد که پلتفرم‌ها و موتورهای جستجو باید به آن رسیدگی کنند “اثرات منفی بر آزادی بیان” الزامی که می تواند با تقاضا برای مقابله با آن تضاد داشته باشد “اطلاعات نادرست.”

در حالی که DSA در سال گذشته در حال تدوین بود، مقامات اتحادیه اروپا از توییتر به عنوان شرکتی که مجبور به رعایت الزامات آن است، نام بردند. تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، بلافاصله پس از اینکه ایلان ماسک، میلیاردر این پلتفرم را خرید و تصمیم گرفت برخی از سیاست های محدودکننده سخنرانی خود را لغو کند. اعلام کرد که “در اروپا، پرنده طبق قوانین اروپایی ما پرواز خواهد کرد.”

دو ماه بعد، کمیسر ارزش‌ها و شفافیت اتحادیه اروپا ورا جوروا هشدار داد که توییتر با آن مواجه خواهد شد “تحریم ها” اگر DSA را نقض کرد. جورووا ممنوعیت چند روزنامه نگار برجسته توسط ماسک را – که اطلاعات مربوط به محل نگهداری او را به اشتراک می گذاشتند – به عنوان نقض احتمالی DSA ذکر کرد.