جو بایدن نامزد ریاست جمهوری 2024: سن، تورم

سن، تورم: چالش‌هایی برای بایدن، 80 ساله، در حالی که او پیشنهاد انتخاب مجدد را اعلام می‌کند

سن بایدن، انتخاب مجدد او را به یک قمار تاریخی و مخاطره آمیز برای حزب دموکرات تبدیل می کند.

دهلی نو:

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امروز اعلام کرد که در سال 2024 برای دور دوم ریاست‌جمهوری انتخاب خواهد شد و در سن 80 سالگی وارد کمپینی شد که می‌تواند یک مسابقه مجدد علیه دونالد ترامپ ایجاد کند.

او طرح خود را در ویدئویی منتشر کرد که توسط تیم کمپین جدیدش منتشر شد و در آن اعلام کرد که وظیفه او دفاع از دموکراسی آمریکایی است. بایدن گفت که او همچنان برای نجات دموکراسی آمریکا از دست “افراط‌گرایان” جمهوری‌خواه مبارزه می‌کند.

بایدن گفت: زمانی که چهار سال پیش نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدم، گفتم ما در نبردی برای روح آمریکا هستیم و هنوز هم هستیم. او افزود: “بیایید این کار را تمام کنیم. من می دانم که می توانیم.”

چالش های پیش روی بایدن در حالی که او به دنبال دومین دوره ریاست جمهوری در کاخ سفید در سال 2024 است:

عصر بایدن

سن بایدن، انتخاب مجدد او را به یک قمار تاریخی و مخاطره آمیز برای حزب دموکرات تبدیل می کند، حزبی که با نقشه انتخاباتی سختی برای برگزاری مجلس سنا در سال 2024 مواجه است و اکنون در اقلیت مجلس نمایندگان است.

بایدن مسن ترین فردی است که کاخ سفید را اشغال کرده است و در پایان دوره چهار ساله دوم 86 ساله خواهد بود. شصت و یک درصد از دموکرات‌های ثبت‌نام‌شده در یک نظرسنجی گفتند که او برای کار در دولت خیلی پیر است.

پزشکان پس از معاینه در ماه فوریه اعلام کردند که بایدن که پنج بار در هفته الکل نمی‌نوشد و ورزش می‌کند، “برای انجام وظیفه” مناسب است. کاخ سفید می‌گوید سوابق او نشان می‌دهد که او از نظر ذهنی به اندازه کافی برای سختی‌های کار تیزبین است.

تورم بالا

حتی اگر بایدن بر پایین ترین سطح بیکاری از سال 1969 نظارت داشت، تورم بالای 40 سال گذشته سابقه اقتصادی او را مخدوش کرده است.

داده ها نشان می دهد که تورم برای نهمین ماه متوالی در ماه مارس کاهش یافته و به 5.0 درصد رسیده است، درآمد در حال افزایش است و تقاضا برای کارگران همچنان قوی است و بیکاری تنها 3.5 درصد است.

کاخ سفید می‌گوید سرمایه‌گذاری‌های عظیم فدرال در زیرساخت‌ها، تغییرات آب‌وهوایی و بخش‌های فناوری پیشرفته مانند تولید نیمه‌هادی‌ها هم‌اکنون باعث تولد دوباره اقتصاد شده است.

اما رکود اقتصادی و تورم مجدد همچنان تهدیدهای واقعی هستند.

اتحادهای ایالات متحده

دولت بایدن در روز اول به جهان گفت: «آمریکا بازگشته است».

تعهد این بود که اتحادهایی را که به دلیل یکجانبه گرایی ترامپ متشنج شده بود، بازگرداند. بایدن با تمرکز بر دیپلماسی رو در رو و تأکید بر تعهد ایالات متحده به ناتو و متحدان کلیدی آسیایی کره جنوبی، ژاپن و استرالیا، شروعی سریع داشت.

او به تعهد خود مبنی بر پایان دادن به جنگ 20 ساله ایالات متحده در افغانستان عمل کرد، اما خروج تحقیرآمیز و پیروزی طالبان به جایگاه دولت در داخل و خارج از کشور لطمه زد.

همچنین زمانی که استرالیا به طور ناگهانی قرارداد خرید زیردریایی های فرانسوی را به نفع نسخه هسته ای ایالات متحده لغو کرد، یک مشکل دیپلماتیک رخ داد که باعث شد پاریس برای مدت کوتاهی سفیر خود را از واشنگتن فرا بخواند.

با این حال، بایدن به خاطر مدیریت بحران اوکراین و اتحاد ناتو مورد تحسین قرار گرفته است.

روابط با ابرقدرت رقیب چین مانند دوران ترامپ سخت است، اما بایدن در تلاش است تا در مسیر دیپلماتیکی حرکت کند که او آن را “رقابت، نه درگیری” توصیف می کند.

اسلحه

یک فرمان اجرایی به دنبال مهار «تفنگ‌های ارواح» غیرقابل ردیابی بود و کنگره یک قانون دو حزبی را تصویب کرد که دسترسی به اسلحه را برای افرادی که خطرناک تلقی می‌شوند محدود می‌کند. با این حال، درخواست بایدن برای ممنوعیت به اصطلاح سلاح های تهاجمی که اغلب در تیراندازی های دسته جمعی استفاده می شود به جایی نرسیده است.

مهاجرت

بایدن در مورد موضوع مهاجرت غیرقانونی نیز مبارزه کرده است.

او پروژه ترامپ برای ساخت دیوار در مرز مکزیک را متوقف کرد، اما از آنجایی که کنگره قادر به موافقت با تغییرات قانونی نیست، او عمدتاً در اصلاح آنچه که به گفته او یک سیستم “شکسته” است، ناتوان است.

به نظر می رسد یک طرح جدید برای اجبار پناهجویان به درخواست در سفارتخانه های ایالات متحده در کشورهای خود، گذرگاه های غیرقانونی مرزی را کنترل می کند، اما در میان رای دهندگان لیبرال بحث برانگیز است.

رتبه های تایید پایین

محبوبیت بایدن بیش از یک سال و نیم است که از 50 درصد فراتر نرفته است.

با این حال، او به طور مداوم بیش از حد تحویل داده است. حامیان می گویند عملکرد شگفت انگیز حزب دموکرات در انتخابات میان دوره ای کنگره 2022، برند بایدن را اعتبار بخشید.

و در حالی که بایدن در مقایسه با ترامپ بی مزه به نظر برسد، اما او از تصویر میانه رو و قدیمی خود استفاده می کند که سلاح مخفی مورد نیاز در عصری فزاینده افراطی است.

بایدن ترامپ را در سال 2020 با پیروزی 306 بر 232 در کالج الکترال شکست داد. او در ایالت های نوسان پنسیلوانیا و جورجیا پیروز شد و با بیش از 7 میلیون رای در سطح ملی از ترامپ پیشی گرفت و 51.3 درصد از آرای مردمی را به خود اختصاص داد و 46.8 درصد جمهوری خواهان را به خود اختصاص داد. .