اتحادیه اروپا تهدید به ممنوعیت توییتر – RT World News

این پلتفرم تا 25 آگوست فرصت دارد تا از قانون جدید اطلاعات نادرست این بلوک پیروی کند

ژان نوئل بارو، وزیر انتقال دیجیتال و مخابرات فرانسه روز دوشنبه گفت، اگر توییتر از مقررات جدید مبارزه با اطلاعات نادرست تبعیت نکند، در سراسر اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد. این هشدار در حالی است که قانون خدمات دیجیتال بلوک اروپا (DSA) قرار است به طور کامل در 25 اوت اجرایی شود.

“اطلاعات نادرست یکی از جدی ترین تهدیدهایی است که بر دموکراسی های ما فشار می آورد.” بارو به رادیو فرانس اینفو گفت. “امیدوارم توییتر تا 25 آگوست با قوانین اروپایی مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، دیگر در اروپا مورد استقبال قرار نخواهد گرفت. توییتر، اگر مکرراً از قوانین ما پیروی نکند، از اتحادیه اروپا منع خواهد شد.

DSA موظف است که موتورهای جستجو و پلتفرم های بزرگ مانند توییتر، یوتیوب و تیک تاک اقداماتی را برای کاهش “اطلاعات نادرست یا دستکاری در انتخابات، خشونت سایبری علیه زنان، یا آسیب رساندن به افراد زیر سن قانونی آنلاین.” کمیسیون اروپا می تواند متخلفان را تا 6 درصد از گردش مالی سالانه در سراسر جهان جریمه کند.

تیری برتون، کمیسر بازارهای داخلی اتحادیه اروپا، هفته گذشته اعلام کرد که توییتر از قانون داوطلبانه این اتحادیه در مورد اطلاعات نادرست خارج شده است.

اما تعهدات باقی می ماند. شما می توانید بدوید اما نمی توانید پنهان شوید.» برتون گفت و افزود که شرایط DSA خواهد بود “آماده برای اجرا” زمانی که مهلت انطباق در ماه اوت به پایان می رسد.


کمیسر اتحادیه اروپا ماسک را به خاطر اطلاعات نادرست توبیخ کرد

میلیاردر ایلان ماسک، که سال گذشته توییتر را تصاحب کرد، قول داد که این پلتفرم را از شر اطلاعات نادرست و محتوای نفرت انگیز خلاص کند، اما همچنین از آزادی بیان حمایت کرده و شفافیت بیشتری ارائه دهد. «این پلتفرم به‌دنبال این است که کمترین منبع اطلاعات نادرست باشد.» ماسک در اوایل ماه می در توییتر نوشت.

همزمان، توییتر در اوایل ماه جاری درخواست دولت ترکیه برای محدود کردن دسترسی به برخی حساب‌ها را در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری و عمومی در این کشور انجام داد. ماسک از این تصمیم دفاع کرد و گفت که می‌خواهد از بسته شدن کامل توییتر در ترکیه جلوگیری کند.

«ما نمی توانیم فراتر از قوانین یک کشور برویم… اگر یکی از مردم خود را انتخاب کنیم [going] به زندان برویم یا قوانین را رعایت کنیم، قوانین را رعایت خواهیم کرد.» ماسک ماه گذشته به بی بی سی گفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: