چین نشست پرمخاطب – پنتاگون – RT World News را رد کرد

ایالات متحده در تلاش است تا گفتگوی رو در رو بین لوید آستین وزیر دفاع و وزیر دفاع چین لی شانگفو ترتیب دهد.

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که چین پیشنهاد واشنگتن مبنی بر دیدار روسای دفاعی این کشور در هفته جاری را رد کرده است. این خبر در میانه یک جدال دیپلماتیک مجدد بین دو کشور منتشر می شود.

یک شبه، جمهوری خلق چین به ایالات متحده اطلاع داد که دعوت اوایل ماه مه ما برای وزیر را رد کرده است [Lloyd] آستین برای دیدار با لی شانگفو وزیر دفاع ملی جمهوری خلق چین در سنگاپور. پنتاگون در بیانیه ای به وال استریت ژورنال با اشاره به جمهوری خلق چین گفت.

“وزارت به شدت به اهمیت حفظ خطوط باز ارتباط نظامی به نظامی بین واشنگتن و پکن برای اطمینان از اینکه رقابت به درگیری منحرف نمی شود، اعتقاد دارد.” بیانیه خوانده شد

WSJ به نقل از یک مقام دفاعی ایالات متحده که نامش فاش نشده است، گفته است که اخراج چین بوده است “یک پیام غیرعادی صریح.”

بر اساس این گزارش، پنتاگون خواستار این بود که این نشست در حاشیه نشست امنیتی سالانه شانگری-لا دیالوگ برگزار شود. وزارت دفاع چین گفت که لی به عنوان بخشی از سفر خود به سنگاپور از 31 می تا 4 ژوئن در این رویداد سخنرانی خواهد کرد.


بایدن در حال برنامه ریزی برای سرکوب جدید چین - رسانه ها

پنتاگون هفته گذشته اعلام کرد که تلاش ها برای برقراری تماس با همتایان چینی خود در ماه های اخیر شکست خورده است.

فایننشال تایمز این ماه گزارش داد که پکن به واشنگتن گفته است که وجود دارد “شانس کم” برای دیدار لی و آستین به دلیل تحریم هایی که وزیر دفاع چین به دلیل نقش ادعایی وی در خرید تسلیحات روسی اعمال کرده است. لی در ماه مارس به جای وی فنگه به ​​سمت فعلی خود منصوب شد.

هفته گذشته، وزارت خارجه چین در مورد صداقت تمایل واشنگتن برای مشارکت همزمان در گفت و گو تردید کرد. “به دنبال سرکوب چین از طریق تمام ابزارهای ممکن” و اعمال محدودیت بر مقامات و نهادهای چینی.

در جریان نشست سران در هیروشیما، ژاپن در اوایل ماه جاری، اعضای گروه 7 بیانیه مشترکی منتشر کردند که حاوی اتهامات متعددی علیه چین بود. “اجبار اقتصادی” نقض حقوق بشر و دامن زدن به تنش در تنگه تایوان. پکن نیز به نوبه خود، گروه کشورهای تحت رهبری ایالات متحده را به تلاش برای تحمیل اراده خود بر دیگران و دخالت در امور داخلی چین متهم کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: