تاکسی که مگان و هری را به اتهام زوج سوار کرد: شبیه تعقیب و گریز ماشین نبود

یک منبع نزدیک به این زوج گفت که مگان و هری توسط چند خودروی خاموش تعقیب شدند.

نیویورک، ایالات متحده آمریکا:

سخنگوی این زوج روز چهارشنبه گفت که شاهزاده هری و همسرش مگان مارکل در یک “تعقیب و گریز خودرویی نزدیک به فاجعه بار” با پاپاراتزی ها در نیویورک شرکت داشتند.

اما پلیس و حتی شهردار نیویورک، و همچنین یک راننده تاکسی که برای مدت کوتاهی این زوج را منتقل کرد، خطر و مدت تعقیب و گریز گزارش شده را کم اهمیت جلوه دادند.

این زوج در حادثه سه شنبه شب که تقریباً 26 سال پس از تصادف اتومبیل در پاریس که منجر به کشته شدن مادر هری، پرنسس دایانا شد، رخ داد که هری پاپاراتزی ها را مقصر آن می داند.

این قسمت پس از آن رخ داد که هری 38 ساله و مگان 41 ساله به همراه دوریا راگلند مادر مگان در مراسم اهدای جوایز در پایتخت مالی آمریکا شرکت کردند.

این سخنگوی در بیانیه ای که به خبرگزاری فرانسه ارسال شد گفت: «شب گذشته، دوک و دوشس ساسکس و خانم راگلند در یک تعقیب و گریز خودرویی تقریباً فاجعه بار به دست یک حلقه از پاپاراتزی های بسیار تهاجمی شرکت کردند.

سخنگوی پلیس نیویورک افزود: «این تعقیب و گریز بی وقفه، که بیش از دو ساعت به طول انجامید، منجر به تصادفات نزدیک با سایر رانندگان در جاده، عابران پیاده و دو افسر پلیس نیویورک شد.»

یک منبع نزدیک به این زوج گفت که مگان و هری توسط 22 خودروی خاموش شده تحت تعقیب قرار گرفتند که “افراد ناشناس با بی احتیاطی رانندگی می کردند و کاروان و همه اطرافیانشان را به خطر می انداختند.”

این منبع افزود: «تعقیب و گریز ممکن است کشنده باشد.

سخنگوی اداره پلیس نیویورک گفت: “عکاس های زیادی وجود داشتند که حمل و نقل آنها را چالش برانگیز کردند.”

جولیان فیلیپس، سخنگوی پلیس نیویورک، به خبرگزاری فرانسه گفت: «دوک و دوشس ساسکس به مقصد رسیدند و هیچ برخورد، احضار، جراحت یا دستگیری گزارش نشده است.»

مرگ مادر

هری مدت هاست که رابطه سختی با رسانه ها داشته است.

او نفوذ مطبوعات را عامل مرگ مادرش در تصادف اتومبیل در تونل پاریس در سال 1997 می داند، در حالی که او توسط پاپاراتزی ها تعقیب می شد.

در اوایل سال جاری در یک مصاحبه تلویزیونی در ایالات متحده، او به یاد آورد که آخرین عکس‌های او را دید و فهمید که آخرین چیزی که قبل از مرگ دیده بود عکاسان بود که از او عکس می‌گرفتند.

هری و مگان، بازیگر سابق تلویزیون آمریکایی، در اوایل سال 2020 به طرز هیجان انگیزی از وظایف خانواده سلطنتی دست کشیدند و از بریتانیا به ایالات متحده نقل مکان کردند، تا حدی به دلیل نظارت شدید رسانه ها.

پسر کوچکتر پادشاه چارلز سوم از زمان نقل مکان به کالیفرنیا در چندین پرونده حقوقی علیه ناشران روزنامه های بریتانیایی شرکت داشته است.

هفته گذشته ناشر The Mirror از هری که روزنامه را به جمع آوری اطلاعات غیرقانونی متهم کرده بود، “بی قید و شرط” عذرخواهی کرد.

هری همچنین ادعاهایی را علیه ناشر سان و ناشر دیلی میل دنبال می کند. این پرونده ها اواخر امسال تصمیم گیری می شود.

‘باورش سخت است’

هری و مگان مراسم خانم بنیاد زنان را در سالن رقص زیگفلد در مرکز شهر منهتن، جایی که مگان جایزه دریافت کرد، ترک کردند و زمانی که تحت تعقیب قرار گرفتند به سمت یک اقامتگاه خصوصی می رفتند.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که این زوج برای بخشی از سفر خود در خارج از ایستگاه پلیس سوار تاکسی شدند و ظاهراً سعی داشتند عکاسان را از خود دور کنند.

راننده تاکسی سوخچارن سینگ به واشنگتن پست گفت که دو وسیله نقلیه آنها را تعقیب کردند.

او گفت: “من هرگز احساس خطر نکردم. این مانند تعقیب و گریز با ماشین در یک فیلم نبود. آنها ساکت بودند و به نظر می‌ترسیدند، اما نیویورک است — امن است.”

شهردار اریک آدامز گفت که باورش سخت است که یک تعقیب و گریز دو ساعته با سرعت بالا از طریق اپل بزرگ وجود داشته باشد، اما افزود که حتی یک تعقیب و گریز 10 دقیقه ای در شهر نیویورک بسیار خطرناک است.

سخنگوی این زوج گفت: “در حالی که یک شخصیت عمومی با سطحی از علاقه مردم همراه است، هرگز نباید به قیمت امنیت کسی تمام شود.”

این سخنگو گفت: «انتشار این تصاویر، با توجه به روش‌های به‌دست‌آمده آن‌ها، یک عمل بسیار سرزده را تشویق می‌کند که برای همه درگیران خطرناک است.»

هری در این سال چندین مصاحبه تلویزیونی انجام داد تا کتاب خاطرات پرفروش خود “Spare” را تبلیغ کند که رکوردهای انتشار را شکست.

در این کتاب و مصاحبه‌های بعدی، هری رگباری از انتقادات را از دیگر اعضای خانواده سلطنتی، از جمله برادر بزرگتر شاهزاده ویلیام، پخش کرد.

او ادعا کرد که ویلیام در جریان مشاجره در مورد مگان به او حمله فیزیکی کرد و همچنین جزئیات روابط تیره خود را با پدرش، پادشاه چارلز، توضیح داد.

هری در اوایل این ماه در مراسم تاجگذاری پدرش بدون مگان شرکت کرد که با دو فرزند این زوج در کالیفرنیا باقی ماند. در این مراسم نقش رسمی به او داده نشد.

هری و مگان تیم امنیتی خصوصی خود را در ایالات متحده دارند، اما پس از ترک بریتانیا، حمایت مالیات دهندگان بریتانیا را از دست دادند. آنها این اقدام را در دادگاه های بریتانیا به چالش می کشند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)