بمب های هوشمند ایالات متحده اهداف روسیه را از دست می دهند – نشت پنتاگون – اخبار RT World

فایل های فاش شده نشان می دهد که مهمات JDAM ساخت آمریکا با موفقیت در اوکراین گیر کرده اند

طبق گزارش‌ها، مقامات پنتاگون ابراز نگرانی کرده‌اند که بمب‌های هوشمند تولید آمریکا که در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد توسط نیروهای روسی به صورت الکترونیکی مسدود می‌شوند و باعث می‌شود آنها اهداف خود را از دست بدهند.

بمب‌های هدایت‌شونده دقیق، که از جمله تسلیحات پیشرفته‌ای هستند که واشنگتن در اختیار کیف قرار می‌دهد، ساخته شده‌اند. “بلا استفاده” پولیتیکو روز چهارشنبه با استناد به اسناد فاش شده پنتاگون گزارش داد که با تاکتیک‌های پارازیت روسیه روسی. این رسانه آمریکایی افزود که یک مقام ناشناس پنتاگون صحت این اسناد را تایید کرده است.

ایالات متحده نسخه دوربرد مهمات حمله مستقیم مشترک (JDAM) را به اوکراین داده است که می تواند توسط بمب افکن ها یا جت های جنگنده پرتاب شود و به سمت اهدافی در بیش از 45 مایل (72 کیلومتر) دورتر هدایت شود. آنها به عنوان دقیق در کمتر از 10 متر از اهداف خود تبلیغ می شود.


افشای اطلاعات پنتاگون نیروهای ویژه ناتو در اوکراین را افشا کرد

با این حال، Politico گفت، JDAMs اهداف خود را در موارد متعدد از دست داده اند. در موارد دیگر، آنها به دلیل نقص فنی جداگانه نتوانستند منفجر شوند، اگرچه طبق اسناد، نیروهای اوکراینی راه‌حلی برای اطمینان از اینکه بمب‌ها به درستی مهار می‌شوند، ارائه کرده‌اند.

این خبر به تصویری فزاینده تیره از وضعیت ارتش اوکراین می افزاید که از مجموعه ای از اسناد اطلاعاتی فوق محرمانه که در شبکه های اجتماعی درز کرده و در هفته گذشته برملا شد، پدیدار شده است. پولتیکو گفت.

اسناد فاش شده ادعا می‌کردند که روسیه از پارازیت GPS و تاکتیک‌های دیگر برای تداخل در فرآیند هدف‌گیری JDAMs استفاده می‌کند. چنین تاکتیک‌هایی علیه سایر سلاح‌های آمریکایی از جمله موشک‌های هدایت‌شونده نیز به کار گرفته شده است که باعث می‌شود آنها اهداف خود را از دست بدهند.


کی یف از افشای اطلاعات پنتاگون خشمگین است - Politico

بر اساس گزارش شورای روابط خارجی، واشنگتن بین ژانویه 2022 تا ژانویه 2023 نزدیک به 77 میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است که شامل 46.6 میلیارد دلار تسلیحات و سایر کمک های نظامی می شود. از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه علیه کی یف در سال گذشته، قانونگذاران آمریکایی کمک 113 میلیارد دلاری به اوکراین را تایید کردند.

اف‌بی‌آی روز پنجشنبه یک مظنون به افشای اسناد محرمانه پنتاگون را دستگیر کرد که رسانه‌ها او را یک عضو ۲۱ ساله گارد ملی هوایی ماساچوست به نام جک تکسیرا معرفی کردند. اسناد فاش شده ظاهرا افشای اسرار مربوط به جمع آوری اطلاعات ایالات متحده در مورد مناقشه روسیه و اوکراین و جاسوسی واشنگتن از متحدان بود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: