آمریکا موشک های ضد کشتی تایوان می فروشد – بلومبرگ – اخبار RT World

قانونگذاران آمریکایی از 19 میلیارد دلار معاملات تسلیحاتی “معقول” به تایپه شکایت کردند.

به گزارش بلومبرگ، تایوان قرار است صدها موشک ضد کشتی هارپون را در قراردادی که توسط دولت آمریکا تایید شده است، خریداری کند. گزارش‌های مربوط به فروش آتی بلافاصله پس از آن منتشر شد که یک قانونگذار ارشد ایالات متحده با رهبر جزیره ملاقات کرد و نیاز به تسریع در فروش تسلیحات را اعلام کرد.

روپرت هاموند چمبرز، رئیس شورای تجاری ایالات متحده و تایوان، روز دوشنبه به بلومبرگ گفت، تایپه به زودی تا 400 موشک برای نسخه زمینی سامانه هارپون خریداری خواهد کرد.

در حالی که پنتاگون در 7 آوریل قرارداد 1.7 میلیارد دلاری بوئینگ را برای 400 هارپون اعلام کرد، خریدار آن را مشخص نکرد. با این حال، سه منبع دیگر آشنا با این معامله، از جمله یک مقام صنعت، تایید کردند که فروش برای تایوان است.


پکن کنترل زودهنگام آسمان تایوان را در دست خواهد گرفت - پنتاگون درز کرد

یک قرارداد جداگانه برای 100 سیستم پرتاب دفاع ساحلی هارپون توسط وزارت دفاع در سال گذشته مشخص شد. در آن صورت، پنتاگون تایپه را به عنوان دریافت کننده نام برد. هر دو قرارداد مطابق با اعلام اولیه دولت ایالات متحده برای فروش هارپون است که در سال 2020 اعلام شد، که شامل 100 پرتابگر و 400 موشک بود که ارزش معامله کامل آن در آن زمان بیش از 2.3 میلیارد دلار بود.

سرهنگ دوم ارتش، مارتین ماینرز، سخنگوی پنتاگون، از تایید اینکه آیا قرارداد 7 آوریل بوئینگ برای تایوان در نظر گرفته شده است یا خیر، خودداری کرد، اما به بلومبرگ گفت. ما به همکاری با صنعت برای ارائه به موقع تجهیزات دفاعی تایوان ادامه خواهیم داد.

ارائه اقلام دفاعی از سوی ایالات متحده به تایوان برای امنیت تایوان ضروری است. او اضافه کرد.

برخی از قانونگذاران آمریکایی خواستار افزایش قراردادهای تسلیحاتی با این جزیره شده اند. مایکل مک کال، نماینده جمهوری خواه، در حالی که در اوایل این ماه رهبری یک هیئت کنگره به تایوان را بر عهده داشت، از “جمع شدن” تسای اینگ ون، رهبر تایوان گفت: فروش تسلیحات به تایوان به ارزش 19 میلیارد دلار ما در کنگره هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا این فروش‌ها را تسریع کنیم و تسلیحات مورد نیازتان را در اختیار شما قرار دهیم.»

تسای همچنین اخیراً به ایالات متحده سفر کرد تا با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، که حمایت صریح از تایوان را تکرار کرد و بر لزوم تسریع در حمایت نظامی از این جزیره تاکید کرد.


جنگ تایوان هیچ برنده ای نخواهد داشت - کانبرا

پکن که تایوان را بخشی از قلمرو مستقل خود می داند، بعید است که فروش موشک گزارش شده را بپذیرد، زیرا انتقال تسلیحات قبلی ایالات متحده به تایپه را محکوم کرده است. پس از دیدار تسای با مک کارتی – بلندپایه ترین مقامی که در دهه های اخیر با او در خاک ایالات متحده ملاقات کرده است – ارتش چین با مانورهای سه روزه در مقیاس بزرگ که احاطه کامل تایوان را شبیه سازی می کرد، پاسخ داد و گفت که این تمرین ها به عنوان یک تمرین انجام می شود. “هشدار جدی” برای “نیروهای جدایی طلب استقلال” در جزیره و حامیان خارجی آنها.

در حالی که واشنگتن برای مدت طولانی سیاست خود را حفظ کرده است “ابهام استراتژیک” جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بارها اعلام کرده است که نیروهای آمریکایی در واقع به کمک تایوان خواهند آمد. مقامات دولت برخی از این اظهارات را رد کرده اند، با این حال، اصرار دارند که سیاست ایالات متحده تغییر نکرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: