ابر قلدری بر فراز آلوک شارما وزیر سابق بریتانیا به بحران های ریشی سوناک می افزاید

ابر قلدری بر فراز آلوک شارما وزیر سابق بریتانیا به بحران های ریشی سوناک می افزاید

مقامات گفتند که الوک شارما اغلب نارضایتی خود را با توهین به کار کارکنان ابراز می کند.

حتی در حالی که ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا آماده گزارشی در مورد اینکه آیا نفر دومش به کارکنان قلدری کرده است یا خیر، با اتهامات جدیدی مبنی بر توهین یک وزیر سابق کابینه از حزب خود به کارمندان دولت مواجه است.

به گفته چهار مقام ارشدی که بین سال‌های 2020 تا 2022 با او کار می‌کردند، آلوک شارما، نماینده محافظه‌کار، دشوار، غیرقابل پیش‌بینی بود و می‌توانست به سرعت عصبانیت خود را از دست بدهد. بیشتر اتهامات ناشی از زمانی است که او وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی را رهبری می‌کرد. گفت، اگرچه برخی از رفتارها پس از آغاز به کار او به عنوان رئیس مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل ادامه یافت.

مقامات گفتند که شارما اغلب نارضایتی خود را با توهین به کار کارکنان و استفاده از فحاشی، بدون ارائه راهنمایی در مورد چگونگی بهبود کیفیت آن ابراز می کرد. دو نفر از آنها رفتار او را در طول همه‌گیری سال 2020 به‌عنوان قلدری توصیف کردند و گفتند که منشی بازرگانی آن زمان اغلب با کارکنان جوان تیم‌های مایکروسافت بدون اخطار برای انتقاد از کار آنها تماس می‌گرفت.

هر چهار مقام ارشد برای محافظت از شغل فعلی خود خواستند نامشان فاش نشود.

به گفته دو تن از مقامات، کارمندان دولت حداقل در چهار مورد در سال 2020 در مورد رفتار شارما با روسای خود نگرانی هایی را مطرح کردند، اگرچه آنها از ارائه شکایت های رسمی خودداری کردند. آنها گفتند که نمی‌دانستند که آیا نگرانی‌های کارکنان به مارک سدویل، وزیر وقت کابینه، یا سایمون کیس جانشین او، که معمولاً در مورد شکایات رسمی در شغلشان نظارت بر کل خدمات دولتی ارزیابی می‌شود، منتقل شده است.

پس از انتشار اولیه این مقاله، شارما، 55 ساله، بیانیه زیر را صادر کرد: “من هرگز از هیچ “شکایت غیررسمی” یا چیز دیگری از سوی کارکنان مطلع نشده ام. دفتر کابینه تایید کرده است که هیچ سابقه ای از شکایت غیررسمی یا رسمی در سراسر کشور وجود ندارد. من این اتهامات را به شدت رد می کنم.»

یک سخنگوی رسمی گفت که دولت هیچ گونه شکایتی ندارد.

دولت محافظه‌کار با انتقاداتی مبنی بر اینکه در طول 13 سال قدرت خود، فرهنگ کاری نادرست را تحمل کرده است، با این که حزب مخالف کارگر استدلال می‌کند که زمان تغییر در دولت فرا رسیده است، با انتقاد مواجه شده است. چندین وزیر ارشد حزب محافظه کار مجبور به استعفا یا تحت بازجویی قرار گرفته اند به دلیل اتهامات مربوط به رفتار غیرحرفه ای در محل کار و سوناک قول داده است که از “صداقت، حرفه ای بودن و مسئولیت پذیری” در دولت حمایت کند.

ممکن است سوناک مجبور شود در هفته‌های آینده، زمانی که نتایج تحقیقات درباره اتهامات قلدری علیه دومینیک راب، معاون نخست‌وزیر، مشخص می‌شود، درباره سرنوشت یکی از نزدیک‌ترین متحدان خود تصمیم بگیرد. راب با هشت شکایت رسمی مربوط به پست های خود در سه بخش مواجه است، حوادثی که رسانه های بریتانیا از جمله گاردین می گویند که حداقل 24 کارمند دولتی در آن نقش داشته اند.

راب اتهامات قلدری را رد کرده و گفته است که “همیشه حرفه ای رفتار کرده است.”

در حالی که دوران شارما به عنوان وزیر قبل از صعود سوناک به سمت نخست وزیری در ماه اکتبر بود، اتهامات بیشتر درباره رفتار نادرست از سوی چهره های حزب حاکم می تواند فشار را بر او برای انجام اقدامات گسترده تر برای اصلاح برداشت های منفی درباره دولت افزایش دهد. حوادث توصیف شده توسط افرادی که از نزدیک با شارما کار می کردند، شکایات علیه سایر وزرای محافظه کار را بازتاب می دهد.

شارما قبل از ورود به پارلمان در سال 2010، زمانی که محافظه کاران پس از بیش از یک دهه مخالفت به قدرت بازگشتند، شغلی در بانکداری داشت. او در سال 2016 وزیر شد و سه سال بعد توسط نخست وزیر وقت بوریس جانسون به کابینه ارتقا یافت. او در سال 2020 به عنوان وزیر بازرگانی منصوب شد، سمتی که تقریباً یک سال قبل از اینکه مسئولیت آماده سازی مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل در سال 2021 را بر عهده بگیرد، در این سمت بود.

رسانه ها از جمله روزنامه تایمز گزارش داده اند که شارما در میان ده ها تن از متحدان جانسون است که نخست وزیر سابق او را برای کرسی های مجلس اعیان معرفی کرده است. پس از دریافت نشان شوالیه در ماه دسامبر، شارما از “کارمندان دولتی فداکار” که در تلاش های بریتانیا برای کند کردن تغییرات آب و هوایی جهانی در جریان مذاکرات در گلاسکو مشارکت داشتند، تمجید کرد.

اگرچه هر چهار مقام ارشدی که در مورد رفتار شارما صحبت کردند گفتند که او ممکن است بی ثبات باشد، اما آنها اذعان داشتند که کار در دولت می تواند استرس زا باشد و او تحت فشار زیادی قرار دارد. یکی گفت که می تواند صمیمی و صمیمی باشد و گاهی اوقات به مقاماتی که تا دیروقت با پیتزا کار کرده اند پاداش می دهد. مقامات گفتند که از تحقیقات رسمی در این زمینه اطلاعی ندارند.

وقتی تماس‌های ادعایی شارما با منازل کارمندان متوقف نشد، دو نفر از مردم گفتند که مقامات ارشد در طول قرنطینه شروع به آمدن به دفتر کردند تا انتقاد او را از کارکنان پایین‌تری که از خانه کار می‌کنند دور کنند. یک نفر گفت، در یک مورد، یکی از مقامات سطح پایین با اشک با همکار ارشد خود تماس گرفت، زیرا شارما به طور غیرمنتظره ای با آنها تماس گرفته بود تا کار آنها را تحقیر کند.

ایمیل تمام حروف

در یکی از ایمیل‌هایی که شارما برای مقامات ارشد در طول اولین قرنطینه در سال 2020 ارسال کرد و توسط بلومبرگ مشاهده شد، او فهرستی از افکار و خواسته‌ها را که اندازه فونت آن‌ها افزایش یافته بود تا نقطه پایانی که با چاپ بسیار بزرگ و قرمز نوشته شده بود، شرح داد.

به گفته دو نفر از مردم، این انتقادها به طور فزاینده ای باعث تضعیف روحیه شد و باعث ترس مردم از ارائه کار خود به او شد. یکی از کارمندان دولت – که از آن زمان این نقش را ترک کرده است – گفت که برای مقابله با درمان رئیس خود به داروهای ضد افسردگی و حمایت از سلامت روان متوسل شدند.

من با صدها مقام به عنوان وزیر دولت کار کرده‌ام و همیشه احساس می‌کردم که رابطه خوبی با آنها دارم که نمونه آن هفت نفر از تیم دفتر خصوصی BEIS من هستند، آن مقاماتی که بیشترین همکاری را با من داشتند و انتخاب کردند که در کنار آن‌ها به دفتر خصوصی COP من بپیوندند. شارما که اکنون نماینده حزب محافظه کار حزب محافظه کار است و نماینده ریدینگ وست است، گفت: من در پست های قبلی با او کار کرده بودم.

با این حال، این اتهامات یک مشکل فرهنگی بالقوه گسترده تری را برای سوناک ایجاد می کند تا با آن مقابله کند. اتحادیه کارمندان دولت FDA گفته است که از هر شش مقام یک نفر گزارش کرده است که در سال گذشته قلدری یا آزار در ادارات دولتی را تجربه کرده یا شاهد آن بوده است.

یک نفر با اشاره به نحوه برخورد جانسون با اتهامات علیه یکی از متحدان نزدیک خود گفت که رسیدگی حزب حاکم به پرونده های گذشته برخی را از ارائه شکایات رسمی منصرف کرده است. نخست وزیر سابق پس از اینکه پریتی پاتل، وزیر کشور وقت، قوانین وزارتخانه را زیر پا گذاشته بود، تصمیم گرفت از اخراج خودداری کند. او قلدری را انکار کرده بود.

خطر سیاسی برای محافظه‌کاران ماه گذشته زمانی که راب در یک جلسه پرسش هفتگی در مجلس عوام به جای سوناک ایستادگی کرد آشکار شد. آنجلا راینر، معاون رهبر حزب کارگر، در کنایه ای به اتهامات علیه راب، از وی در مورد سیاست جدید دولت برای مبارزه با “رفتار ضد اجتماعی” که به جرم رانندگی در خیابان ها سرزنش می شود، سوال کرد.

راینر گفت: «معاون نخست‌وزیر به‌واسطه بدبختی ناشی از اراذل و اوباش و رفتار ترسناک آن‌ها، کمین تهدید، انفجار در حملات خشم، ایجاد فرهنگ ترس، و شاید حتی – نمی‌دانم – پرتاب کردن اشیا را می‌داند. . بنابراین از او می‌پرسم: آیا او فکر می‌کند تحت سیاست جدید رفتار ضداجتماعی‌اش، قلدرهای بیشتری محاکمه خواهند شد؟

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)