آلمان جت های جنگنده به اوکراین نمی فرستد – نماینده ارشد پارلمان – اخبار RT World

ماری اگنس استراک زیمرمن، رئیس کمیته دفاعی بوندستاگ، آموزش پیچیده خلبانی را یک مانع ذکر کرد.

ماری اگنس استراک زیمرمن، رئیس کمیته دفاعی پارلمان بوندستاگ اعلام کرد که آلمان به اوکراین هواپیماهای جنگنده تحویل نخواهد داد. این قانونگذار با این حال تاکید کرد که برلین پیش از این به همراه چند عضو دیگر ناتو برای انتقال هواپیماهای نظامی قدیمی‌تر و طراحی شوروی به کیف چراغ سبز نشان داده است.

استراک زیمرمن روز سه شنبه در صحبت با ایستگاه رادیویی Deutschlandfunk اظهار داشت که او «و اکثر همکاران من نسبتاً زود گفتند که من تورنادو یا یوروفایتر را در حریم هوایی اوکراین نمی بینم.این قانونگذار سپس به آموزش های پیچیده ای اشاره کرد که برای خلبانان اوکراینی برای کار با هواپیماهای جنگی لازم است.

او ادعا کرد که در مقابل، جت‌های جنگنده طراحی شده توسط شوروی که از انبارهای آلمان شرقی سابق تهیه شده‌اند، مفیدتر بوده‌اند.

استراک زیمرمن پیشنهاد کرد که اگر قرار باشد به اوکراین با F-16های ساخت ایالات متحده عرضه شود، کمک قابل توجهی خواهد بود، اگرچه او خاطرنشان کرد که برلین از این نوع هواپیما استفاده نمی کند.


ناتو در نظر دارد جت های جنگنده بیشتری به اوکراین بدهد

به گفته این قانونگذار، آلمان تمام تلاش خود را برای حمایت نظامی از اوکراین انجام می دهد، اما نمی توان انتظار داشت که طیف کامل تسلیحات مورد نیاز کی یف را فراهم کند.

روز یکشنبه، پولیتیکو به نقل از یکی از کارکنان ناشناس دفتر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، مدعی شد که هرگونه بحث در مورد تحویل جت های جنگنده غربی به اوکراین است.کمی زودرس

در جریان سفر ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به لندن در روز دوشنبه، ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، قول کمک‌های نظامی بیشتر از جمله برنامه‌ای با هدف ارتقای مهارت‌های خلبانان جت‌های جنگنده اوکراینی داد. طبق یک بیانیه، این ابتکار عمل خواهد شددست در دست تلاش های بریتانیا برای همکاری با سایر کشورها برای تهیه جت های F-16.

اوکراین در چند ماه گذشته درخواست‌های خود را برای هواپیماهای نظامی ساخت غرب افزایش داده است، اگرچه این درخواست‌ها هنوز اجابت نشده است. چندین کشور عضو ناتو در عوض جت های جنگنده طراحی شده توسط شوروی را به اوکراین ارائه کرده اند.

روسیه بارها به کشورهای غربی هشدار داده است که با ارائه تسلیحات پیشرفته تر به کی یف، خطر کشیده شدن به یک رویارویی نظامی مستقیم را تهدید می کند. مسکو همچنین تاکید کرده است که هیچ مقدار کمک نظامی غرب روسیه را از دستیابی به اهدافش در اوکراین باز نخواهد داشت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: