رئیس دادگستری پاکستان در مورد سلام عمران خان

رئیس دادگستری پاکستان در احوالپرسی عمران خان: «معنای سیاسی نداشت»

او روز جمعه توسط یک شعبه سه نفره دیوان عالی به ریاست رئیس قاضی وثیقه صادر شد

اسلام آباد:

عمر عطا باندیال، رئیس قاضی پاکستان که از سوی ائتلاف حاکم به دلیل احوالپرسی با عمران خان نخست وزیر سابق در دادگاه عالی با عبارت «از دیدار شما خوشحالم» مورد انتقاد قرار گرفت، امروز تصریح کرد که این بخشی از آداب دادگاه است و هیچ مفهوم سیاسی ندارد. .

باندیال، رئیس قاضی این اظهارات را در هنگام حضور عمران خان در دادگاه عالی پس از دستگیری وی در پرونده فساد القادر تراست که موجب اعتراضات خشونت آمیز حامیان وی شد، بیان کرد.

یک جلسه کابینه فدرال به ریاست شهباز شریف، نخست وزیر، گفته است که نحوه استقبال باندیال از خان، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان، لکه‌ای بر چهره دستگاه قضایی این کشور بود.

بنديال رئيس قوه قضائيه در توضيح رفتار خود گفت: از من انتقاد مي‌كنند كه به خان سلام كرده‌ام، اما من اغلب از اين عبارت استفاده مي‌كنم.

جیو تی وی به نقل از او گفت: «من برای همه احترام زیادی قائلم زیرا احترام و ادب برای همه مهم است.

روزنامه اکسپرس تریبون نوشت: «همه مستحق احترام اولیه و اخلاق خوب هستند.

دستگیری چشمگیر عمران خان منجر به این شد که اشرار بیش از 80 خودروی سازمان های مجری قانون را آتش زدند و به 14 ساختمان و تأسیسات دولتی در استان پنجاب آسیب رساندند.

اشرار که بیشتر اعضای حزب تحریک انصاف جناب خان هستند، خانه فرمانده سپاه معروف به خانه جناح در لاهور را به آتش کشیدند تا خشم خود را از دستگیری خان تخلیه کنند.

آقای خان روز جمعه با وثیقه سه نفره دادگاه عالی به ریاست قاضی باندیال، پس از دستگیری او توسط دفتر ملی حسابرسی به اتهام پذیرش میلیون ها دلار اموال در ازای ارائه منافع به یک سرمایه دار املاک، قرار گرفت.

ائتلاف حاکم روز دوشنبه در مقابل دادگاه عالی تحصن کرد و مریم نواز شریف، سازمان‌دهنده ارشد PML-N، روز دوشنبه خواستار استعفای بندیال شد و او را مسئول “آنارشی” و “بحران” در پاکستان دانست.

کابینه به رهبری شریف نخست وزیر همچنین مداخله بندیال در دستگیری خان را که با بیش از 120 پرونده در سراسر کشور مواجه است، محکوم کرده است.

نخست وزیر شریف خطاب به کابینه آن را «استانداردهای دوگانه عدالت» خواند.

مجلس ملی پاکستان روز دوشنبه به اتفاق آرا طرحی را برای تشکیل یک کمیته ویژه برای تشکیل پرونده علیه بندیال در شورای عالی قضایی به دلیل “سوء رفتار و انحراف از سوگند” تصویب کرد که تنش بین دولت و قوه قضاییه عالی را تشدید کرد.

روزنامه اکسپرس تریبون گزارش داد که این پیشنهاد — که توسط حزب مردم پاکستان (PPP) ارائه شده بود، به اتفاق آرا توسط مجلس تصویب شد.

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع، در سخنانی در مجلس ملی گفت که زمان آن فرا رسیده است که پارلمان نقش قانون اساسی خود را در این وضعیت ایفا کند.

آقای آصف خواستار تشکیل یک کمیته پارلمانی برای بررسی حمایت های ناروای قوه قضاییه از عمران خان نخست وزیر سابق و همچنین ارسال اطلاعیه ای به شورای عالی قضایی بر اساس ماده 209 قانون اساسی در این زمینه شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)