آشوبگر آمریکایی که پاهایش را روی میز نانسی پلوسی گذاشته بود به 4.5 سال زندان محکوم شد.

آشوبگر آمریکایی که پاهایش را روی میز نانسی پلوسی گذاشته بود به 4.5 سال زندان محکوم شد.

این عکس به یکی از تصاویر نمادین قیام 6 ژانویه 2021 تبدیل شد.

واشنگتن:

مردی از آرکانزاس که با پاهایش روی میز در دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از پیوستن به گروهی که در سال 2021 به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند، عکس گرفت، روز چهارشنبه به چهار سال و نیم زندان محکوم شد.

ریچارد بارنت 63 ساله با چکمه هایش روی میز دفتر سیاستمدار دموکرات به پشتی صندلی تکیه داده بود که عکاس خبرگزاری فرانسه عکس او را گرفت.

این عکس به یکی از تصاویر نمادین قیام 6 ژانویه 2021 تبدیل شد.

بارنت به حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا پیوسته بود که به کنگره یورش بردند تا مجلس مقننه را در حین تشکیل جلسه برای تأیید جو بایدن، جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده، تعطیل کنند.

هیئت منصفه واشنگتن بارنت را در ماه ژانویه به هشت مورد از جمله ممانعت از صدور گواهینامه انتخابات کنگره، ورود غیرقانونی به ساختمان کنگره و رفتار بی نظم با یک سلاح خطرناک – یک دستگاه شوکر الکتریکی که به شکل عصا پنهان شده بود، محکوم کرد.

دادستان ها از قاضی کریستوفر کوپر برای حکم هفت سال زندان خواسته بودند.

در یادداشت حکم خود، دادستان ها گفتند که بارنت هیچ پشیمانی نشان نداده و “به دنبال سود بردن از بدنامی و رفتار جنایتکارانه خود” با فروش “عکس های خودکار از خود در مجموعه دفتر رئیس مجلس” بوده است.

وکیل مدافع بارنت از قاضی درخواست کرده بود که 12 ماه حکم صادر کند.

بارنت که در پرونده های دادگاه به عنوان حامی تئوری توطئه QAnon که ادعا می کند توطئه لیبرال جهانی برای ربودن کودکان توصیف می شود، از اقدامات خود به عنوان اعمال حق اعتراض خود در قانون اساسی دفاع کرده است.

اما زمانی که در دفتر پلوسی بود، پیامی ناپخته برای او نوشت.

او با استفاده از نام مستعار خود به خبرنگاران گفت: “من برای او یادداشتی روی میزش گذاشتم که روی آن نوشته بود “نانسی، بیگو اینجا بود، عوضی.”

بیش از 1000 نفر به دلیل شرکت در آنچه که دادستان ها آن را شورش برای نگه داشتن ترامپ در کاخ سفید پس از شکست در انتخابات خوانده اند، دستگیر شده اند.

بیشتر آنها با اتهام ورود غیرقانونی به ساختمان کنگره یا ایجاد خسارت مالی روبرو هستند، اما حدود 350 نفر به حمله به افسران اجرای قانون یا مقاومت در برابر دستگیری و بیش از 50 نفر به جرم توطئه جدی متهم شده اند.

موسس سوگندنامه محکوم می شود

استوارت رودز، بنیانگذار شبه نظامیان راست افراطی سوگند، به اتهام توطئه فتنه انگیز در ماه نوامبر مجرم شناخته شد و قرار است روز پنجشنبه محکوم شود.

دادستان ها برای رودز 57 ساله، سرباز سابق تحصیل کرده ییل، 25 سال زندان درخواست کرده اند.

در طی یک محاکمه نزدیک به دو هفته ای در واشنگتن، دادستان ها گفتند رودز و دیگر اعضای سازمان سوگند “نقشه ای برای شورش مسلحانه … نقشه ای برای مخالفت با زور با دولت ایالات متحده طراحی کردند.”

نگهبانان سوگند متهم شدند که در هتلی در نزدیکی واشنگتن اسلحه جمع کرده و به جمعیتی که در تلاش برای جلوگیری از صدور گواهینامه پیروزی بایدن در انتخابات توسط کنگره به ساختمان کنگره یورش بردند، پیوستند.

دادستان ها پیام های متنی بین رودز و پیروانش را به هیئت منصفه نشان دادند که در آن خواستار اقدام در صورت کوتاهی خود ترامپ شدند.

دادستان ها گفتند رودز شخصا وارد کاپیتول نشد، اما پیروان خود را مانند یک ژنرال میدان جنگ هدایت می کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)