آتش سوزی های کالیفرنیا هزاران سکویا غول پیکر را کشت: مقامات

آتش سوزی های کالیفرنیا هزاران سکویا غول پیکر را کشت: مقامات

دو آتش سوزی عظیم که توسط رعد و برق شدید، 3600 درخت را سوزاند (پرونده)

فرشتگان:

مقامات روز جمعه در اولین ارزیابی کامل از تلفات این گونه کمیاب گفتند، آتش‌سوزی‌هایی که امسال جنگل‌های کالیفرنیا را درنوردید، هزاران درخت غول پیکر سکویا را کشت.

دو شعله عظیم رعد و برق 3600 درخت را سوزاند که قطر هر یک از آنها بیش از 4 فوت (120 سانتی متر) بود و آنها را مرده یا انتظار می رود در پنج سال آینده بمیرند.

این رقم نشان دهنده پنج درصد از کل ذخیره درختان سیاره – بزرگترین گونه از نظر حجم در جهان – و پس از آن است که 14 درصد از آنها در آتش سوزی یک سال قبل از بین رفتند.

کلی جردن، سرپرست پارک‌های ملی سکویا و کینگز کانیون، گفت: «واقعیت غم‌انگیز این است که ما شاهد تلفات عظیم دیگری در میان جمعیت محدودی از این درختان نمادین بوده‌ایم که در بسیاری از عمرها غیرقابل جایگزین هستند.»

کالیفرنیا و سایر بخش‌های غرب ایالات متحده در سال جاری به دلیل سال‌ها خشکسالی و گرم شدن آب و هوا، توسط آتش‌سوزی‌های عظیم، داغ و سریع درگیر شدند.

دانشمندان می گویند فعالیت های انسانی، از جمله سوزاندن بی رویه سوخت های فسیلی، سهم عمده ای در این گرمایش سیاره ای دارد.

تصاویر ژنرال شرمن – بزرگترین درخت جهان – که توسط آتش نشانان در فویل پیچیده می شود تا از شعله های آتش در سراسر جهان محافظت کند.

درختی که در ارتفاع 275 فوتی (83 متری) بالای کف جنگل قرار دارد، آسیبی ندیده است.

غول های باشکوه با پوسته ضخیم که از گرما محافظت می کنند به خوبی با آتش سازگاری دارند.

در طول عمر خود که در هزاران سال اندازه گیری می شود، آنها معمولاً شعله های زیادی را تحمل می کنند، گرمای ناشی از آن به باز شدن مخروط های آنها کمک می کند و به دانه ها اجازه می دهد تا پراکنده شوند.

اما آتش سوزی های طولانی تر، داغ تر و تهاجمی تر می تواند به آنها آسیب برساند، گاهی اوقات غیر قابل جبران.

دو آتش سوزی بزرگ امسال 27 بیشه درخت را که فقط در کوه های سیرا نوادا یافت می شوند، درید.

مقامات جنگلی می گویند شدت برخی از این آتش سوزی ها نگران کننده است.

پارک‌های ملی سکویا و کینگز کانیون در گزارشی اعلام کردند: سکویاها معمولاً پس از آتش‌سوزی به خوبی احیا می‌شوند، اگرچه گزارش‌های مربوط به بازسازی ناکافی در مناطق با شدت بالا نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند.

اگر مخروط‌ها و/یا دانه‌ها سوزانده شوند، شکست‌های بازسازی به طور بالقوه ممکن است رخ دهد… دانه‌ها از آتش سوزان جان سالم به در نمی‌برند، یا دانه‌ها به دلیل فرسایش سطحی شسته شده‌اند.»

با این حال، این گزارش خاطرنشان کرد که فصل آتش سوزی امسال همه خبر بدی نبود، زیرا “سوختگی های تجویز شده” قبلی تأثیر مورد نظر خود را در کاهش میزان سوخت در دسترس برای آتش سوزی های کنترل نشده داشته است.

برخی از کارشناسان جنگل‌داری می‌گویند که چندین دهه تحمل صفر در برابر آتش‌سوزی باعث شده است که جنگل‌های کالیفرنیا مملو از سوخت بالقوه باشد که با خشک شدن در خشکسالی تاریخی مانند یک جعبه چوبی عظیم تبدیل شده است.

آنها می گویند اجازه دادن به برخی از آتش سوزی ها برای سوزاندن این پوشش گیاهی اضافی، یا ایجاد آتش عمدی به صورت کنترل شده، به کاهش شدت و مخرب بودن آتش کمک می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)