بریتانیا حماس را به عنوان سازمان تروریستی غیرقانونی اعلام کرد – RT World News

پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا، اقدام به ممنوع کردن گروه فلسطینی حماس «به طور کامل» کرد و گفت که این گروه ظرفیت قابل توجهی برای انجام اقدامات تروریستی دارد و امکاناتی برای آموزش مهاجمان دارد.

در توییتی در روز جمعه، پاتل اظهار داشت که او گروه فلسطینی حماس را ممنوع کرده و آن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است، زیرا وی بر تعهد دولت بریتانیا به این موضوع تاکید کرده است.مقابله با افراط گرایی و تروریسم در هر کجا که رخ دهد.»

ادامه مطلب


رپ بعد از لحظه سکوت باعث دردسر موزه می شود

حماس دارای قابلیت های تروریستی قابل توجهی از جمله دسترسی به تسلیحات گسترده و پیشرفته و همچنین امکانات آموزشی تروریست ها است. او نوشت.

توئیت وزیر کشور در جریان سفر او به واشنگتن منتشر شد و به دنبال گمانه زنی های صبح جمعه مبنی بر اینکه او به زودی این گروه را غیرقانونی می کند، منتشر شد.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، با پیشی گرفتن از اعلام پاتل، از اعلامیه بریتانیا استقبال کرد نیت” در توییتر.

حماس یک گروه اسلامی رادیکال است که اسرائیلی های بی گناه را هدف قرار می دهد و به دنبال نابودی اسرائیل است. من از قصد بریتانیا برای اعلام کامل حماس به عنوان یک سازمان تروریستی استقبال می‌کنم، زیرا دقیقاً همین است.» بنت نوشتبا تشکر از رهبری نخست وزیر بوریس جانسون.

یایر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل نیز مورد استقبال قرار گرفت اقدام مورد انتظار علیه حماس، گفت که چنین بود بخشی از تقویت روابط با بریتانیا».

تاکنون تنها شاخه نظامی حماس، گردان‌های عزالدین قسام، توسط دولت بریتانیا غیرقانونی اعلام شده بود. اتحادیه اروپا و ایالات متحده قبلاً همه حماس را ممنوع کرده اند.

سامی ابوزهری، از مقامات سیاسی حماس، این اقدام بریتانیا را رد کرد و مدعی شد که این اقدام نشان دهنده این امر است سوگیری مطلق نسبت به اشغالگری اسرائیل و تسلیم باج گیری و دیکته های اسرائیل است.

در بیانیه ای جداگانه، این گروه مدعی شد که حق دارد با تمام ابزارهای موجود در برابر اشغال مقاومت کند. “از جمله مقاومت مسلحانه.”

حماس در سال 2007 و در پی پیروزی انتخاباتی در سال 2006، کنترل کامل غزه را به دست گرفت.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!