آتش سوزی عظیم در کارخانه شیمیایی تگزاس فوران کرد (ویدئو) – اخبار RT World

یک کلانتر محلی گفت که پلیس و خدمه آتش نشانی به گزارش های مربوط به “انفجار” در مرکز پاسخ دادند.

دست کم هشت کارگر پس از وقوع آتش سوزی در کارخانه شیمیایی شل در تگزاس در روز جمعه در بیمارستان بستری شدند و ستون بلندی از دود سیاه را به آسمان فرستاد. مقامات می گویند اکنون هوا را برای محصولات جانبی سمی زیر نظر دارند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلافاصله پس از ساعت 3 بعدازظهر به وقت محلی به تأسیسات پتروشیمی شل در حومه هیوستون در دیر پارک فراخوانده شدند و خاطرنشان کرد که در حالی که آتش‌سوزی آسیبی نداشته است، تعدادی از پیمانکاران درگیر شدند. “در معرض محصول” و به دنبال درمان به عنوان یک “احتیاط.” مجتمعی که این کارخانه را در خود جای داده است به طور مشترک متعلق به شرکت نفت دولتی پمکس، شرکت نفت مکزیک است.

شل مشخص نکرد که کارگران ممکن است با چه مواد شیمیایی تماس داشته باشند، اما اشاره کرد که “نفت گاز سنگین ترک خورده، نفت گاز سبک و بنزین ترک خورده” در آتش شعله ور شد

اد گونزالس، کلانتر شهرستان هریس گفت که در ابتدا دریافت کرد “گزارش های اولیه از نوعی انفجار” اما بعداً اعلام کرد که هیچ انفجاری وجود ندارد. با این حال، تصاویر ضبط شده توسط یک ایستگاه تلویزیونی محلی نشان می‌دهد که پس از اینکه تیم‌های آتش‌نشانی معتقد بودند شعله‌ها خاموش شده است، یک گلوله آتش بزرگ از نیروگاه بلند می‌شود. مقامات گفتند که سلطنت بود “حاوی در حدود 30 ثانیه” و اینکه چنین شعله ورهایی قابل انتظار است.

در فیلم‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند، می‌توان آتش‌نشان‌ها را در حال نبرد با جهنم دید، در برخی از کلیپ‌ها نیز توده عظیمی از دود به آسمان می‌چرخد.

بعداً شعبه خدمات هواشناسی ملی هیوستون اشاره شد که دود روی رادار قابل مشاهده بود و یکی از آن را گفت ماهواره ها توانست خود آتش را از فضا تشخیص دهد.

در حالی که کارخانه شیمیایی در فاصله کمتر از نیم مایلی از دبیرستان Deer Park قرار دارد، مقامات دستوری برای سرپناه در محل برای ساکنان صادر نکردند. منطقه مدرسه محلی گفت که این تصمیم گرفته شده است “زیرا باد از مدارس ما دور می شود” با این حال، کمیسیون کیفیت محیط زیست تگزاس اعلام کرد که هوا را در روزهای آینده کنترل خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که هیچ ماده شیمیایی خطرناکی در طول آتش سوزی منتشر نشده است.

به گزارش شل، پس از واکنش چند سازمانی، آتش سوزی حدود چهار ساعت پس از اولین گزارش آن به طور کامل خاموش شد و تمام کارکنان کارخانه به حساب آمدند. آدریان گارسیا، کمیسر منطقه گفت که علت این حادثه هنوز مشخص نیست، اما افزود که مقامات آتش نشانی تحقیقات خود را آغاز خواهند کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: