شاهزاده اندرو، شاهزاده هری هیچ نقشی رسمی در مراسم تاجگذاری پادشاه ندارند

هیچ نقش رسمی برای شاهزاده هری و اندرو در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز وجود ندارد

شاهزاده هری 38 ساله، دوک ساسکس، در مراسم تاجگذاری در کلیسای وست مینستر لندن شرکت خواهد کرد.

لندن:

شاهزاده‌های هری و اندرو هر دو در مراسم تاج‌گذاری پادشاه چارلز سوم در روز شنبه شرکت خواهند کرد، اما هیچ نقشی رسمی در روند رسیدگی نخواهند داشت – تائید می‌کند که در سرما بیرون هستند.

هری پسر کوچکتر چارلز و همسر آمریکایی اش مگان در سال 2020 از وظایف سلطنتی کناره گیری کردند و از آن زمان تاکنون مجموعه ای از حملات خاردار را علیه سلطنت انجام داده اند.

اندرو، برادر بزرگ پادشاه، به دلیل ارتباط گذشته اش با جفری اپستین، سرمایه دار فقید آمریکایی و یک اتهام سوء استفاده جنسی مرتبط با آن که در خارج از دادگاه حل و فصل شد، منجمد شد.

هری، 38 ساله، دوک ساسکس، و اندرو 63 ساله، دوک یورک، در مراسم تاجگذاری در کلیسای وست مینستر لندن شرکت خواهند کرد اما هیچ وظیفه ای را انجام نخواهند داد.

این زوج همچنین در راهپیمایی عمومی پشت مربی گلد استیت که پادشاه تازه تاجگذاری شده را از صومعه به کاخ باکینگهام پس از مراسم حمل می کند، غایب خواهند بود.

اما ممکن است هنوز در بالکن قصر ظاهر شوند.

هری پس از برادرش شاهزاده ویلیام و سه فرزند ویلیام – شاهزاده جورج، پرنسس شارلوت و شاهزاده لوئیس ولز، پنجمین در صف تاج و تخت است.

اندرو در ردیف هشتم قرار دارد و پس از هری و فرزندانش – شاهزاده آرچی و پرنسس لیلیبت از ساسکس، قرار دارد.

– بدون قول وفاداری –

پس از تصمیم نهایی برای حضور، هر حرکت هری به شدت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. او برای اولین بار از زمانی که در کتاب خاطرات خود “یدک” و در یک سری مصاحبه های تلویزیونی مورد انتقاد شدید آنها قرار گرفت، دوباره به خانواده اش پیوست.

مگان با بچه ها در کالیفرنیا باقی مانده است و از این طریق از تعاملات احتمالی ناخوشایند با همسرش اجتناب می کند.

در مراسم تاجگذاری ملکه الیزابت دوم در سال 1953، دوکهای سلطنتی هر کدام در یک سوگند وفاداری عمومی به پادشاه ادای احترام کردند و وفاداری کردند.

آنها متعهد شدند که “مرد زندگی و عضویت و عبادت زمینی شما شوند، و ایمان و حقیقت را برای شما تحمل خواهم کرد، تا زندگی کنید و بمیرید، در برابر هر نوع مردم. پس خدایا کمکم کن.”

اما این بار، تنها ویلیام، وارث تاج و تخت، «کلمات وفاداری» را به زبان خواهد آورد و «ادای احترام به خون سلطنتی» را به‌عنوان مراسم تاج‌گذاری انجام می‌دهد و هری را از زانو زدن در برابر پدرش دریغ می‌کند.

– همه چشم ها به بالکن –

کاخ باکینگهام نگفته است که آیا هری و اندرو پس از مراسم در بالکن کاخ ظاهر خواهند شد یا خیر.

در جشن سالگرد پلاتین ملکه الیزابت دوم در ژوئن گذشته برای 70 سال سلطنت وی، ظاهر بالکن فقط به خانواده های سلطنتی محدود شد.

اما تاجگذاری او در سال 1953 دارای چندین بالکن بود، بنابراین هری و اندرو ممکن است به طور بالقوه در جمع خانواده سلطنتی ظاهر شوند.

شنبه چهارمین سالگرد تولد آرچی است، بنابراین هری ممکن است به سرعت به خانه خود در کالیفرنیا برود.

پیوندهای اندرو با اپستین – دوست پسر دوست شاهزاده، گیسلین ماکسول – دوباره او را تعقیب کرد.

یک زن آمریکایی به نام ویرجینیا گیفر گفت که در سن 17 سالگی پس از زایمان توسط اپستین که در سال 2008 به دلیل تهیه یک کودک برای فحشا محکوم شد، برای داشتن رابطه جنسی با اندرو تحت فشار قرار گرفت.

اندرو در مصاحبه ای با بی بی سی در نوامبر 2019 این اتهامات را رد کرد که با این وجود به شدت پایین آمد.

در عرض چند روز، او از حمایت های خود کناره گیری کرد و در ماه مه 2020 برای همیشه از تمام نقش های عمومی استعفا داد.

این پرونده در فوریه 2022 خارج از دادگاه حل شد و گیفر کمک مالی به موسسه خیریه خود را پذیرفت و هیچ مسئولیتی از طرف اندرو پذیرفت.

اندرو در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم شرکت کرد، اما چارلز، فراتر از سوگواری مادرش، هیچ نشانه ای از بازگشت او به زندگی عمومی نشان نداد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)