آبی توییتر از امروز اجباری می شود. چگونه بر سازمان ها تأثیر می گذارد

آبی توییتر از امروز اجباری می شود.  چگونه بر سازمان ها تأثیر می گذارد

در ماه ژانویه، ایلان ماسک ویژگی “سازمان های تایید شده توییتر” را راه اندازی کرد.

پلتفرم میکروبلاگینگ توییتر از امروز (20 آوریل) تیک آبی قدیمی را از حساب های تایید شده حذف می کند. این چند ماه پس از آن صورت می گیرد که ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، تاریخ را برای تحت فشار قرار دادن کاربران برای ثبت نام در Twitter Blue، سرویس اشتراک پولی آن، اعلام کرد. این حرکت بر سازمان ها و شرکت های وابسته به آنها در بستر میکروبلاگینگ نیز تأثیر خواهد گذاشت.

در ژانویه، مالک جدید راه اندازی شدسازمان های تایید شده توییترویژگی‌هایی که سازمان‌ها را در انواع مختلف – تجاری، غیرانتفاعی، و موسسات دولتی – قادر می‌سازد تا ثبت نام کنند و تأیید صحت خود را مدیریت کنند و هر گونه حساب مرتبط را وابسته و تأیید کنند.

به گفته سایت میکروبلاگینگ، به هر شرکتی که اشتراک سازمان های تایید شده را در صورتی که تجاری یا غیرانتفاعی باشد، علامت طلایی و آواتار مربع یا اگر یک سازمان دولتی یا چندجانبه باشد، علامت چک و آواتار دایره ای خاکستری داده می شود. .

علاوه بر این، سازمان ها این گزینه را دارند که هر شخص یا نهادی را به آنها وابسته کنند. سایت میکروبلاگینگ خاطرنشان کرد: «یک حساب وابسته تأییدیه (که با علامت چک آبی، طلایی یا خاکستری مشخص می‌شود) و همچنین یک نشان وابسته، تصویر کوچکی از تصویر نمایه شرکت مادر، که در کنار تیک آنها نمایش داده می‌شود، دریافت می‌کند. یک شرکت ممکن است رهبری، برندها، کانال‌های پشتیبانی، پرسنل یا تیم‌های خود را مرتبط کند و به‌طور مشابه، یک دولت ممکن است به بخش‌ها، افسران یا سایر نهادهای خود وابسته باشد.

در حالی که هیچ خبر رسمی از سوی شرکت در مورد اینکه دقیقا چه اتفاقی برای سازمان‌ها خواهد افتاد، وجود ندارد، چندین رسانه گزارش داده‌اند که این سازمان‌ها ممکن است از علامت طلایی محروم شوند. اقدام مشابهی علیه نیویورک تایمز انجام شد، زمانی که این شرکت از پرداخت هزینه اشتراک توییتر بلو خودداری کرد.

لازم به ذکر است که هیچ محدودیتی برای تعداد شرکت های وابسته که ممکن است یک سازمان داشته باشد (تا زمانی که با یکدیگر مرتبط باشند) وجود ندارد. توییتر در ادامه خاطرنشان کرد: «همه حساب‌های سازمان دولتی و افراد دولتی تأیید شده و تأیید شده می‌توانند در صورت ثبت نام برای سازمان‌های تأیید شده، علامت تیک خاکستری و نشان وابسته دریافت کنند».

یک سازمان تایید شده توییتر اشتراک، ابونمان 82300 روپیه در ماه در هند و 4120 روپیه برای هر شرکت وابسته اضافی است. مبلغ ذکر شده برای سرویس بدون هرگونه مالیات است.

تمام مزایای Twitter Blue برای همه حساب‌ها (سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن‌ها) که در سازمان‌های تایید شده ثبت‌نام کرده‌اند در دسترس خواهد بود. ویژگی‌هایی مانند ویرایش توییت‌ها، پوشه‌های نشانک، توییت‌های طولانی‌تر، رتبه‌بندی اولویت‌بندی شده در مکالمات، قالب‌بندی متن، تصاویر نمایه NFT، تم‌ها، مقالات برتر و نیم‌تبلیغات در دسترس خواهند بود.

با این حال، طبق اسناد شرکتی که نیویورک تایمز مشاهده کرده است، توییتر استثنا قائل شده و وضعیت تأیید را برای 500 تبلیغ کننده برتر پلتفرم و 10000 سازمانی که بیشترین فالوور را دارند حفظ خواهد کرد. همچنین گزارش شده است که علامت خاکستری “به حساب هایی که نماینده یک دولت ملی یا مقامات دولتی هستند بدون نیاز به پرداخت هزینه اشتراک داده می شود”.