چین 1 لک میمون در حال انقراض را برای “آزمایش” می خرد؟ سریلانکا می گوید …

چین 1 لک میمون در حال انقراض را برای آزمایش می خرد؟  سریلانکا می گوید ...

سریلانکا درخواست چین برای واردات 100000 میمون توک ماکاک در خطر انقراض را تایید کرد.

کلمبو:

سریلانکا درخواست چین برای واردات 100000 میمون در حال انقراض از این کشور جزیره‌ای در معرض خطر انقراض را در میان اعتراضات گروه‌های زیست‌محیطی به این قرارداد تایید کرده است.

گوناداسا ساماراسینگه، بوروکرات ارشد وزارت کشاورزی سریلانکا گفت که یک شرکت خصوصی چینی مرتبط با باغ‌های جانورشناسی که پرورش‌دهنده حیوانات هستند، این درخواست را از وزارت او ارائه کرده است.

وی گفت: “ما کل 100000 را در یک لات ارسال نمی کنیم. اما به دلیل خسارات محصول ناشی از میمون ها در چندین بخش از کشور این درخواست را در نظر گرفتیم. آنها از مناطق حفاظت شده گرفته نمی شوند. تمرکز فقط در مناطق کشت خواهد بود. آقای ساماراسینگه به ​​خبرنگاران گفت.

میمون توک ماکاک بومی سریلانکا است و در فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) به عنوان در معرض خطر طبقه بندی شده است.

هفته گذشته، ماهیندا آماراویرا، وزیر کشاورزی سریلانکا گفت که درخواست چین برای نمایش 100000 میمون در بیش از 1000 باغ وحش چین قابل بررسی است.

به نقل از وزیر، آنها این میمون ها را برای باغ وحش های خود می خواهند. سریلانکا تقریباً تمام صادرات حیوانات زنده را ممنوع می کند، اما فروش پیشنهادی در زمانی انجام می شود که این کشور با بدترین بحران اقتصادی خود مواجه است.

سریلانکای دارای محدودیت نقدی امسال چندین گونه از فهرست حفاظت شده خود را حذف کرده است، از جمله هر سه گونه میمون خود و همچنین طاووس و گراز وحشی و به کشاورزان اجازه کشتن آنها را می دهد.

توک ماکاک به تخریب محصولات کشاورزی در چندین بخش سریلانکا معروف است و حتی گاهی اوقات به مردم حمله می کند.

مقامات سریلانکا جمعیت میمون ها را در این کشور بین دو تا سه میلیون تخمین زده اند.

در همین حال، سفارت چین در کلمبو اعلام کرد که از صادرات «100 هزار» میمون توکی ماکاک «در خطر انقراض» سریلانکا به یک شرکت خصوصی چینی برای «مقاصد آزمایشی» بی اطلاع است.

در بیانیه این ماموریت آمده است که اداره ملی جنگلداری و مرتع چین، تنظیم کننده واردات و صادرات حیوانات و گیاهان وحشی، هیچ گونه درخواستی برای اجازه واردات میمون ها از سریلانکا دریافت نکرده است.

این سفارت با اشاره به چین به عنوان یکی از کشورهای برتر جهان از نظر قوانین حفاظت از حیات وحش و اجرای قانون، گفت که این کشور قبلاً قانون حفاظت از حیات وحش خود را در سال 1988 با چندین اصلاحیه پس از آن تصویب کرده است و طرف قرارداد کنوانسیون بین المللی است. تجارت گونه های در حال انقراض جانوران و گیاهان وحشی (CITES).

سفارت چین روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت چین همیشه اهمیت زیادی برای حفاظت از حیات وحش قائل است و به طور فعال تعهدات بین‌المللی را انجام می‌دهد».

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)