گزارش: در میان اخراج‌ها، متا بیش از 27 میلیون دلار برای امنیت و پروازهای جت خصوصی مارک زاکربرگ هزینه کرد

گزارش: در میان اخراج‌ها، متا بیش از 27 میلیون دلار برای امنیت و پروازهای جت خصوصی مارک زاکربرگ هزینه کرد

بودجه هنگفت آقای زاکربرگ به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر دور جدید کاهش مشاغل متا است.

متا، شرکت مادر فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ، در سال 2022 به مدیرعامل مارک زاکربرگ برای سفر شخصی با جت شخصی خود، نزدیک به 2.3 میلیون دلار پرداخت کرد. در پرونده‌های SEC در سال 2023 شرکت، متا گفت که به آقای زاکربرگ، که حقوق پایه سالانه او 1 دلار است، 27.1 میلیون دلار به‌اصطلاح “همه غرامت‌های دیگر” پرداخت شده است، که شامل 14.8 میلیون دلار برای آنچه که شرکت “هزینه‌های مربوط به امنیت شخصی” می‌خواند. خانه هایش و در طول سفر.

متا در پرونده خود اظهار داشت که “تهدیدهای خاصی را برای آقای زاکربرگ به دلیل ماهیت بالا که موسس، مدیر عامل، رئیس و سهامدار کنترل کننده ما است، شناسایی کرده است.” وی افزود: “ما معتقدیم که نقش آقای زاکربرگ او را در موقعیت منحصر به فردی قرار می دهد: او مترادف با متا است و در نتیجه، احساسات منفی در مورد شرکت ما مستقیماً با آقای زاکربرگ مرتبط است و اغلب به او منتقل می شود.”

بر اساس نیویورک پستتب جت خصوصی آقای زاکربرگ 700 هزار دلار بیشتر از 1.6 میلیون دلار متای پرداخت شده در سال 2021 و تقریباً 1.8 میلیون دلار در سال 2020 بود.

یکی از سخنگویان متا در صحبت با این رسانه توضیح داد: “حفظ ایمنی مارک و در عین حال اینکه او را قادر می سازد تا با کمترین اختلال به زندگی خود ادامه دهد، به منابع جامع و پیچیده ای نیاز دارد. با توجه به نقش مهمی که مارک در متا ایفا می کند، ما اقدامات امنیتی را برای او در نظر گرفته ایم. به نفع شرکت».

همچنین بخوانید | دانش‌آموزی که هرگز در کلاس‌ها شرکت نکرده است، ادعا می‌کند که با کمک ChatGPT در امتحان ۹۴٪ امتیاز کسب کرده است.

در همین حال، بودجه هنگفت آقای زاکربرگ به دنبال گزارش‌هایی درباره دور جدید کاهش مشاغل متا است. روز چهارشنبه، این شرکت دور دیگری از اخراج را انجام داد که این بار مهندسان و تیم‌های فناوری مجاور را هدف قرار دادند.

قابل ذکر است، در ماه مارس، متا اولین شرکت فناوری بزرگ بود که دور دوم اخراج‌های انبوه را اعلام کرد، که به گفته او در سه دسته اصلی طی چند ماه انجام می‌شود و 10000 کارمند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دور اول اخراج متا در پاییز بیش از 11000 کارمند یا 13 درصد از نیروی کار آن زمان را تحت تأثیر قرار داد و پیش از آن بود که دیگر شرکت های بزرگ فناوری هزاران کارمند خود را پس از رونق تبلیغات دیجیتال و رایانش ابری ناشی از بیماری همه گیر از دست دادند.