زن ترنس آمریکایی و ستاره مستند تیراندازی شد

یک گروه حقوق دگرباشان جنسی ادعا می کند که حداقل 38 نفر از جامعه تراجنسیتی در سال 2022 کشته شده اند.

دهلی نو:

به گفته پلیس کوکو دال، بازیگر و فعال حقوق تراجنسیتی که در مستند برنده جایزه “کوکومو سیتی” نقش آفرینی کرده بود، روز سه شنبه در آمریکا به ضرب گلوله کشته شد.

قربانی 35 ساله که با نام راشیدا ویلیامز نیز شناخته می‌شود، به خاطر صحبت در مورد مسائل مربوط به زنان تراجنسیتی سیاه‌پوست مشهور بود. به گزارش آسوشیتدپرس، جسد آنها روز چهارشنبه در مسیری در کنار یک مرکز خرید در آتلانتا، مرکز ایالت جورجیا آمریکا پیدا شد.

راشیدا ویلیامز یکی از شخصیت های کلیدی بود که مستند «کوکومو سیتی» بر اساس او ساخته شده است. این مستند که در ماه ژانویه در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد، توسط خواننده، ترانه سرا و تهیه کننده نامزد جایزه گرمی، دی اسمیت کارگردانی شده است. این فیلم حول محور چهار کارگر ترنس سکس ساکن آتلانتا و شهر نیویورک است – کوجو، دومینیک سیلور، لیا میچل و دانیلا کارتر. این نقاشی — و آزمایشات و مصائب زندگی روزمره آنها را به تصویر می کشد.

عروسک کوکو دا، آخرین قربانی خشونت علیه زنان ترنس‌جندر سیاه‌پوست بود. من شهر کوکومو را ایجاد کردم زیرا می‌خواستم جنبه سرگرم‌کننده، انسانی و طبیعی زنان ترنس سیاه‌پوست را نشان دهم. می‌خواستم تصاویری خلق کنم که آسیب‌های روحی و روانی را نشان ندهند. دی اسمیت در اینستاگرام نوشت.

پردازش درگذشت کوکو بسیار دشوار است، اما به عنوان یک تیم، اکنون بیش از هر زمان دیگری تشویق شده ایم که با داستان او به جهان الهام دهیم. برای نشان دادن چقدر زیبا و سرشار از زندگی. او الهام بخش نسل های آینده خواهد بود و هرگز نخواهد بود. فراموش شده است.»

پلیس آتلانتا گفت که در حال تحقیق در مورد قتل راشیدا ویلیامز و دو زن تراجنسیتی دیگر است که گفته می شود اوایل امسال به قتل رسیده اند.

پلیس آتلانتا گفت: “دپارتمان پلیس آتلانتا (APD) به طور فعال در حال بررسی سه جنایت خشونت‌آمیز مربوط به زنان ترنس‌جندر در سال جاری است. در حالی که این رویدادهای فردی ربطی به هم ندارند، ما از خشونت در سطح اپیدمی که زنان ترنس‌جندر سیاه‌پوست و قهوه‌ای در آمریکا با آن مواجه هستند بسیار آگاه هستیم. در بیانیه ای گفت.

کمپین حقوق بشر، یک گروه حقوق دگرباشان جنسی، ادعا می کند که حداقل 38 نفر از جامعه تراجنسیتی در سال 2022 کشته شده اند.