گارد سلطنتی سعودی در فرانسه به دلیل قتل وحشتناک دستگیر شد – گزارش – اخبار RT World

به گزارش رادیو RTL فرانسه، یکی از اعضای سابق گارد سلطنتی عربستان روز سه‌شنبه در فرانسه با حکم پلیس بین‌الملل به اتهام نقش مظنون به قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار در سال 2018 دستگیر شد.

رسانه های فرانسوی به نقل از منابع گفتند، این مرد 33 ساله که خالد عده العتیبی نام دارد، صبح روز سه شنبه در فرودگاه شارل دوگل در نزدیکی پاریس در حالی که قصد داشت به مقصد ریاض پرواز کند، بازداشت شد.

ادامه مطلب


رئیس سابق جاسوسی عربستان به آمریکا هشدار داد: اعتماد به آمریکا در حال کاهش است

او مظنون به عضویت در جوخه کماندویی است که خاشقجی را در کنسولگری عربستان در استانبول در اکتبر 2018 ترور کرد. گزارش های تکان دهنده با جزئیات ادعایی قتل حاکی از آن است که جسد روزنامه نگار با استفاده از اره استخوانی قطعه قطعه شده و سپس در اسید حل شده است.

العتیبی یکی از 20 سعودی است که توسط اینترپل به دلیل ارتباط آنها با این قتل وحشتناک تحت تعقیب است. ترکیه حکم بازداشت او را صادر کرده بود و از اینترپل درخواست کمک کرده بود. به گزارش RTL، نگهبان نخبه سابق با نام واقعی خود سفر می کرد و پاسپورت واقعی خود را همراه داشت. مشخص نیست که او چگونه توانسته بدون شناسایی به فرانسه برسد.

این مرد سعودی که در حالی بازداشت شده است که مقامات فرانسوی در حال بررسی هویت وی هستند، بنا بر گزارش ها بازداشت خواهد شد “مشروط به استرداد” یک منبع قضایی به تلویزیون فرانسوی گفت که به ترکیه می رود. قرار است دادستانی پاریس تا صبح چهارشنبه حکم دستگیری مظنون را اعلام کند.

ادامه مطلب




به گفته این ایستگاه رادیویی، این مرد می تواند یا با حکم بازداشت موافقت کند و بلافاصله مسترد شود یا آن را به چالش بکشد. سپس روند استرداد در فرانسه آغاز خواهد شد.

این خبر تنها چند روز پس از آن منتشر شد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در جریان سفرش به امارات دیدار کرد. ولیعهد از سوی برخی رسانه ها و مقامات غربی به دست داشتن در این ترور متهم شده است. سازمان اطلاعات آمریکا گزارش فوریه خود را به پایان رساند که بن سلمان ادعا می کند عملیات دستگیری یا کشتن این روزنامه نگار منتقد سیاست های سعودی را تایید کرده است.

ریاض ارتباط ولیعهد با این قتل را رد کرده است. محاکمه عربستان در مورد قتل مخفیانه انجام شد و پنج نفر را به اعدام محکوم کرد. این احکام بعداً کاهش یافت و گفته شد که پس از درخواست عفو خانواده روزنامه‌نگار با احکام 20 ساله زندان جایگزین شد. نامزد خاشقجی از این محاکمه ناراضی است و آن را “مسخره عدالت.”